torsdag 21. oktober 2010

For mye, for langt, for kort:))

- er bare stikkordene når en skal til med noe....

 

I går kjøpte vi ny micro som skulle passe inn i det gamle 
 hullet i veggen......men hullet var 1 cm for smalt, så da ble det
 ekstra arbeid med å lage det litt bredere:))

 Den gamle microen (hvit) har vi hatt i ca 25 år og virker helt fint,men
litt falmet.
 Moro med noe nytt nå:)
 Den gamle microen kunne tine og varme hi hi hi........Nå blir det
 "hva skal jeg trykke på nå mon tro"


Bak kjøkkenveggen har vi yttergangen med et 3 dørs garderobeskap.
 Vi måtte skjære ut litt i bakveggen på skapet:)) for å få plass til
 microen hi hi, sprøtt, men smart:))


 På motsatt side i gangen har vi et stort skap (med speilfliser) som
 jeg hadde den gamle fryseboksen i... I dag fikk jeg lirket den ut og tømt
 den for innhold.. puh.

 - og en halv time senere kom Rolfs elektro med nytt fryseskap:)


Vi bestemte oss for å handle hos Rolfs elektro ved Sørlandsparken
 for makan til god service skal du lete lenge etter.

 Stakk nesa innom Elkjøp.....og traff da på en "super selger" ( som sikkert
 just har vært på kurs) og munnen gikk i ett på han - hørte ikke på
 hva jeg spurte etter en gang - plapret i vei om " hvis du kjøper den, får du med
 det og det og bla bla bla.."

 Dette gjalt en fotoprinter jeg skulle ha....

 Vel.......


Her er altså mitt nye fryseskap....... i skapet:))
 Jeg fikk akkurat plass til alt jeg hadde fra den gamle.... men........
 om jeg finner på å bake eller kjøpe inn masse ( på tilbud) Ja, da får
 jeg et problem, så jeg ut i skapet og målte opp hvor mye
ledig plass det var igjen.....
Og jau jau...det blir nok en liten fryseboks til der inne:))

Deilig å ha frysen innen rekkevidde..... og samtidig slippe å se den:)
 Før fløy jeg opp og ned kjellertrappa.
 Nå gjenstår det å male kanten rundt speilflisene i hvitt og..........
 kjøpe/legge nytt gulv.
 Tenkte noe Pergo i grå eik, men må ha en sjekk rundt omkring..:)

 Så ble det jaggu meg tid til å åpne Ikea katalogen også:))

 Men det beste har jeg spart til kvelden.........


Så nå blir det å plassere seg godt opp i sofakroken:))

 Ha en fin kveld!

1 kommentar:

Hjertedamas blogg sa...

Grattis med ny fryser og micro:DDDDD Klemz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...