fredag 26. november 2010

Advent og litt julestemning.

 

I dag har jeg så smått begynt å pynte både til advent og jul.
Har funnet frem nesten alt fra i fjor....men noe av det blir nok liggende
i esken......

 

I år har jeg til en forandring en " ordentlig" adventstake med
lilla lys og det hele :)
Adventstaken kjøpte jeg på en bruktbutikk i nærheten til 
10 kr. :)) og da måtte jeg jo ha lilla lys.
Reinsdyrene er nye fra Jula eller Biltema- husker ikke hi hi.
- dette blir nok det eneste lilla i heimen i år, for i år
blir det hvitt, sølv og rødt:))

 

Har kjøpt meg en girlander - 5 meter med lys fra
Skeidar Vågsbygd.
Har ikke fått dillet den helt til enda, for i dag var det bikjekaldt
ute, minus 6 og sterk vind som da føles som minus 19 etter
værstasjonen vår.
 

Det er på dette bordet ved inngangspartiet at jeg pleier
å ha islykter, men hver gang jeg lager...........slår det om til
mildvær etter noen dager...
Tror jeg finner frem noen andre lyslykter nå...

 

 Innenfor døra har nissen komet på plass:)
( og som dere ser ligger de stygge flisene der enda).
Har ikke pyntet så veldig her for gulvet skal jo fornyes
og da må alt bort igjen........

Kjøpte noe annet flott på den bruktbutikken, men det kommer
i et senere innlegg:))

1 kommentar:

Ingunn sa...

Så fint du har pyntet.
Vi pleier også ha girlander. Det må nok opp i morgen! Før hadde vi to tuja som vi pleide ha lys i , men de ble ødelagt av fjorårets harde vinter....Får finne et annet tre å henge lys i i år;)
Du må ha en riktig god helg.
vi blogges....
Klem fra Ingunn:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...