søndag 26. desember 2010

Brrrrrrr........... Det er juleferie..

 

At det er vinter og sne er jo bare koselig.......Men minus 24 grader!!!! Brrrr...
Julaften feiret vi i Åseral hos mine svigerforeldre, men vi overnattet 
på hytta vår..

 

Min svoger begynte å fyre i ovnen på lille julaften........men når vi kom
til hytta var det 2,4 grader inne:(
Vi fyrte og vi fyrte.......og klarte å få tempen opp i 7 grader sent på julaften.

 

Ja, jeg måtte kle på meg ekstra pluss at jeg hadde et stort pelspledd rundt
meg da jeg gikk til køys.....Brrrr.

 

1. juledag har vi tradisjon med felles frokost kl 10 hos svigers......
- så jeg opp tidlig - inn på badet.......Wow!! Der var det mye is........ på doen:))
- så jeg sløyfet det besøket.:))

Da alle hadde klart å komme seg ut av senga...........var det egentlig bare å hoppe i
skoene og kjøre bort til svigers....... til varmen:)

 

Etter frokost kjørte mannen bort til hytta igjen som ligger ca 2 km fra svigers
og la innpå flere vedkubber.....
- etter lunsj samme turen, men det ble liksom ikke varmt, eller vi klarte 11 grader
på det meste:))

 

Ute holdt gradene seg på minus 22 - 24, så svigerfar strevde litt med
å få opp flagget........ Alt var jo fryst fast.

Nei, dette ble en kald tilværelse...så vi reiste hjem etter middag:)

Men julaften hos svigers var flott med nydelig middag, mange pakker og
deilig varme:))
Jeg fikk alt jeg ønsket meg i pakkene :)))
- og det kommer jeg tilbake til senere....

Ha en fortsatt fin Jul dere!

7 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Ja, det hørtes ut som en kald fornøyelse. Vi har det kaldt her i Moss også, men vi ble lei av å fryse for noen år siden, og rev det gamle huset og satte opp et nytt. Alt på en flate, og med varmegjennviningssystem. I dag er det 16 grader inne, men det er bare en radiator som står på. Og vi har en vedovn til og få opp varmen med. Og går jeg og sjekker, så står sikkert vinduet på soverommet litt på gløtt også. Nei, nå skal jeg krype opp i senga, og kose meg med en deilig kopp kaffe, tre konfektbiter og en bok. Og hive ut Gubben ut av sengehalmen, så han kan fyre opp litt. Ønsker deg fortsatt en hyggelig jul:DDD klemz

Nanne sa...

Det er visst kaldt overalt nå, men er glad for at vi har hus å komme inn i... Forstår godt at dere reiste hjem tidligere enn beregnet. Så fint at dere ikke skulle feire julaften på hytta også... Ha en god og varm annen juledag...... Her er det fyr i ovnen, varm kaffe i koppen, bikkja koser seg i gyngestolen og fred og ro i huset.....

Maria sa...

Fin-fin reportasje fra en kald julefeiring. Ha en fortsatt koslig jul i varmere omgivelser

Lille Liljehvit sa...

Hei hei :) Skitt pomfritt altså!! :) Høres ut som om dere har hatt en kald fornøyelse!! Er ikke misunnelig på den altså ;) blunke :) Men godt å høre at dere har hatt en fin julekveld!

Gleder meg til å se hva for noe fint du har fått til kul ;)

Julehilsen fra Lilja :)

Solstrålå sa...

Friskt og oppkvikkende tenker jeg på den hytte doen ,hi,hi!!!
Borte bra men hjemme best sier jeg!!
Ha en deilig 2.juledag hos svigers!
Goe juleklem fra Sol

Tromsøjente på 39 sa...

Nydelige vinterbilder! Skjønner av teksten at det ikke var like idyllisk hva tempraturene anngår. Huff og Brrr :).

Klem og vel overstått sålangt :)

My home is my Castle - by Kari sa...

Å fysj så kaldt !!! Brrrrr...
skjønner godt dere reiste hjem tidligere ;)
Jeg kom ikke inn på innlegget over her, så da tar jeg det her..
jeg måtte le da jeg leste om letingen etter saga haha :)) Akkurat som å høre meg det ;) Å hen æ saga, litt surmulende hihi ;) Det verste jeg vet når ikke tingene ligger på plass !! Så flotte gaver du fikk ! Skal se om jeg får lagt ut mine etterhvert.

klem, Kari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...