fredag 17. desember 2010

Juleevangeliet....

 

Fikk en idè i et av interiørbladene i dag:)
Så jeg frem med bibelen - fra 1881.... og fant frem til Lukas.........
Hmmm, ikke lett å skjønne teksten helt ordrett, så måtte google litt i tillegg:))

 

Da teksten var klar, var det å finne noe jeg kunne bruke til bakgrundsmotiv......
Ikke lett det heller, så jeg endte opp med en tøypose - var jo litt koselig motiv på da:)
Tok bilde, la det inn på data og redigerte frem og tilbake og opp og ned..........
Så satt jeg på teksten.

 

Ikke lett det heller..........hi hi, for i redigeringsprogrammet ser det alltid
flott ut, men å få det like flott ut på papir og i riktig str. er ikke alltid like lett.
Så jeg var veldig spent da printeren satt i gang:))

 

Det ble rett å slett helt perfekt:)))))
Jeg har planer om å gjøre noe mer med dette..enten bare ramme det inn
eller ha det på lerret - med noko attåt:)
Printet ut 2 stk ,sånn at jeg kan beholde et selv...og et blir julegave:))))
- til hahahaha, nei, det sier jeg ikke:)

Skal vise det ferdige resultatet i løpet av helga, tror jeg........
Nå må jeg finne klær.........skal snart på julebord:))
- så er det min jobbelørdag.........

Ha en fin helg dere !!

4 kommentarer:

Ingunn sa...

Jeg gir meg over !
Hvor tar du det fra ???
Og takk for at du deler tipsene dine så raust !
For det første, skal jeg nå ha meg en hylle eller to på gangen, over døra ! Og istedet for å rydde kjøkkenet nå, skal jeg finne bibelen , scanne og ramme det inn. Og jeg kan trygt fortelle at det blir en tilleggsgave til mitt barnebarn på 17 ♥♥♥ Hvis jeg får det til ;)
Kooos deg på julebord, Janne. Du er topp !
Klem fra Ingunn :)

Solstrålå sa...

Så nydelig!!
Godt at det er noen som tar frem juleevangeliet!
Er det ikke det julen handler om!!
Ungene nå tildags har jo snart ikke peiling på hva julen dreier seg om.Tragisk1
Goe klem fra Sol

Hjertedamas blogg sa...

Så flott!!! Men hva slags redigeringsprogram har du? Klemz

Tromsøjente på 39 sa...

Kjempefint!
Håper du har det koz på julebord selv om det er jobb i morgen :)

Klem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...