søndag 2. januar 2011

Årskavalkade....

 

Har vel egentlig tenkt litt om jeg skal lage en årskavalkade...
- har jo bare blogget siden september, men kan jo vise " litt " hva jeg bedrev tiden
med før det:))

Januar 2010
 Mitt hobbyrotesyrom.)) i kjelleren er under arbeid... Mannen har lagt gulv
og jeg har malt vegger og tak..
Jeg fikk også ryddet i interiørbladene og kastet ca 500 stk...

 

Februar
Pusset opp soverommet littegrann:))
Planen var å ha tapet på veggen bak senga, men fikk aldri bestemt meg
så den veggen ble malt i grått.
- og da måtte det nytt stoff på sengegavlen:)) som har noen stykker nå:)
Sengegavlen har jeg laget selv av en sponplate, dyne og stoff som er stiftet bak.

 

Mars
Solen begynner å varme godt, og jeg benytter hver anledning til å sitte
i sola:)) En fullstendig avslappende måned:)

 

April
Vår i anmarsj, så her planlegges det hva en skal ta fatt på utvendig.
Skeidar har fått inn hagemøbler...og jeg har kjøpt meg gyngestol til å ha ute..
( tester også en nyinnkjøpt trådløs fjernutløser hi hi hi )

 

Mai
Blir lite interiør og innearbeid....... Har plukket en stor bukett med
liljekonvaller, og fra haven en bukett med syrin, iris og lupiner.
17. mai var det fyrverkeri fra Tresse som vi kan se fra stuevinduet...

 

Juni
 Plutselig bestemte jeg meg for å lage en hage:)) fra før av var det 
en meter ugress og mange trær, skrot og steiner......
Ja, jeg flyttet nærmest ut der i hele juni:)
Røsket vekk ugress, la på filtduk, bark og jord og sådde plen på hver side av
trappen ned til haven.
- veien gikk til mens jeg holdt på og det var såååååå gøy:)!
Mannen holdt seg på andre side av huset med å skifte kledning, legge skifer
og fikk satt inn ny garasjeport.


 

Juli
Hagearbeidet fortsetter.... har fått hjelp av mannen til å bygge en liten
platting ved epletreet, så monterte han en utelampe der:)
Jeg fant frem en gammel vedovn som manglet topp.... og den malte jeg hvit.
I den plantet jeg en spirea og eføy.. Eføyen vokser villt i hele haven....men nå er alt
fjernet:)))
Vi hugget ned noen trær... og mannen fant frem kompostkvernen, og kvernet alt opp:))

 

Juli
En liten pust i bakken fra hagearbeid.... og inn på kjøkkenet:))
Har gått med en plan i hue en tid om å legge på sement på veggen mellom skapene.
Og plutselig ble det gjort:)
Fikk hjelp av mannen til å strekke hønsenetting til armering, så viste han meg
hvordan jeg skulle blande sementen hi hi hi... Det var en kunst å få den riktig "seig"
Hadde på to lag og er sååååå fornøyd med resultatet.)
Etter dette lagde han ei fuglekasse til meg:)))
Jeg limte på stakittgjerde av ispinner:)) så det gikk mye is i den tiden.. Alle som
kom på besøk "måtte" få is - for at jeg skulle få nok:)))

 

August
Igjen fikk jeg en av mine ville idèer........og denne gang var det å sette inn et vindu
i veggen mellom stue og gang.
Trålte Finn.no men ingen der i den størrelsen jeg ville ha.......og når jeg får en idè
så skal det helst skje med en gang.))
På hytteturen helga etter fikk vi besøk av min svoger...som har en låve....og jeg spurte
om han tilfeldigvis hadde et vindu med sprosser:) og joda, det hadde han.)))
Og når vi kom hjem satt mannen det inn i "full fart"
Det ble såååå fint, og flisene i gangen ble ekstra stygge nå, hi hi hi..så jeg
prøvde å dekke de med et flosseteppe til vi fikk kjøpt parkett/pergo.

 

September
10 september fant jeg plutselig ut at jeg ville prøve meg på en blogg:))
Har en annen blogg fra WordPress, som jeg har forandret en del ganger... men startet
den i juni 2007..
Sitter litt på gjerde enda om jeg skal fortsette med denne bloggen... synes jo det er
litt gøy da, og alle dere som følger meg her, er jo sååå koz.

 

Oktober
Vel, mye av det siste har dere just sett hi hi hi... men tar det med alikvel.
Jeg psyket meg godt opp i oktober... og tok fatt på vaskerommet... Rydde, rydde, rydde.
Og når det var gjort, ble det liksom ikke fint:)) Tenk, furu furu overalt, Usj..
Jeg gjorde en kort prosess og malte tak, vegger og gulv i hvitt:) og kjøpte litt nye
hvite ting - og tang:))
Jeg ble også ferdig med trimrommet i kjelleren.... ryddet nesten like mye der:)
og  så malte jeg gulvet i grått.. Gjenstår bare å bruke det hi hi hi..

 

November
Etter å ha fundert en stund på å spraye speilet i sølv....... forandret idèen seg
til å male det hvitt:)) og da male alt det andre i hvitt i spisestua.. Og jeg angrer ikke et sekund:)

Kjøpte en "gedigen" kaffemaskin som kan lage både caffelatte og cappuccino, men
den kan visst bruke filtermalt også i et av rommene:))
  Har ikke funnet de riktige gode kaffebønnene enda........men har ikke hatt tid
til å lete heller hi hi hi.. Så har den en plate i toppen for å varme opp koppen før en 
setter i gang:))

 

Desember
Så er vi godt inn i advent og julemåneden..... og tiden flyr fortere enn fy:)
Vi kjøpte pergo i grå eik å la ute i gangen.. så der er det " perfekt" nå. Vi feiret så
smått min gebursdag den 2 og vår bryllupsdag den 3.
( giftet meg dagen etter jeg fyllte 18:))  )
Så gikk jeg til det store skritt med å slipe og pusse ned stuebordet...........og jeg ble
ferdig også hi hi hi :) Det var rett og slett litt arbeid med det for det var plenty lag med lakk på.
Men nå kan jeg kose meg over hvor fint det ble...
Og dette var alt for denne gang:))
Nå skal jeg flytte alt av bilder over på den eksterne hardisken 
og begynne 2011 med blanke ark:))


5 kommentarer:

My home is my Castle - by Kari sa...

Kjempeflotte bilder og kavalkade :)Alltid moro å se hva som har skjedd i løpet av ett år...


Klem,Kari

Solstrålå sa...

For et fantastisk kreativt år du har hatt,og så fin årskavalkade du har laget,med fine collager av bilder fra hver måned!
Du er skikkelig flink!!
Det vinduet mellom gangen og stuen var heeeelt topp!!!
Leker med tanken på et vindu mellom stua og kjøkken,men må først finne det!!!
Gleder meg til et nytt bloggeår!
Goe klem fra Sol

Tromsøjente på 39 sa...

Skal si du har stått på i året som gikk! Innomhus og i hage :). Artig å få en årskavalkade, siden vi nylig er blitt kjent :)
klem

Ingunn sa...

Godt nyttår , Janne ♥
Du er helt rå , altså !
Alt det du har fått gjort !
Veldig kjekt å se alle bildene du har satt sammen :)
Du imponerer stadig .
Gleder meg til fortsettelsen .
Klem fra Ingunn ♥

Havfruen sa...

Må bare kommentere på dette innlegget også:) 2010 har ikke vært noe hvileår for dere heller ser jeg:)
Samme hos oss....har fått gjort utrolig mye:)
Flott kavalkade:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...