lørdag 29. januar 2011

Gammelt og kjært...

 

Har en gammel symaskin som egentlig er vanskelig å plassere:)
Men i dag prøvde jeg å finne den riktige plassen hi hi:) Samlet sammen 
flere gamle ting..

 

....... og plasserte alt på et gammelt hvitmalt skap i gangen:)

Prøvde å Google denne herligheten av en symaskin, men fant lite info utenom
en skomakermaskin fra N.C. Narvesen.

Den gamle tinen er arv etter min mor
som igjen arvet den av sin mor:))

 

Og akkurat denne hadde det jo vært gøy å vite litt mer om:)
Har prøvd å tyde skriften på lokket.............

 

Men, som dere ser er det litt vel mye krusseduller:))
Kansje noen av dere skjønner denne skriften?

 

Fotoapparatet og albummene plasserte jeg på denne knaggrekka ved siden
av det gamle skapet:)) inntil videre.....

 

Bak symaskinen har jeg en stabel med gamle bøker........ 
" DET NORSKE FOLKS LIV OG HISTORIE"
10 bind og det første handler om OLDTIDEN  til år 1000. Det andre fra 1000 - 1280
Det siste fra 1875 - 1920.

Må innrømme at jeg aldri har åpnet (lest) de enda hi hi:)) bortsett fra å finne ut når de
ble skrevet:) og den siste ble skrevet i 1935.

Men de er flotte å se på:o)

 

Nå mangler det bare å få opp litt gamle bilder på veggen og finne noe dill å ha
på ei hylle over:)

Ha en fin lørdagskveld! 

6 kommentarer:

Havfruen sa...

Oi...masse gamle flotte skatter her:) Så bra at de har blitt tatt vare på...min mor var størst i å kaste..hun har kastet en gammel symaskin...+ mye mye!!
Et slikt strykjern har jeg også:)
Håper formen er bedre:)
klem fra meg i storm:)

Tino sa...

Så dekorativt det ble med symaskinen! Koselig med tinen etter din mor, og de gamle bøkene.
Flotte skatter som er verdt å vise frem!
Ønsker deg en fin lørdagskveld, nyt den!
Klem T

Hjertedamas blogg sa...

Hei!! Du er heldig, som har ting etter dine formødre. Jeg har en gammel symaskin etter min oldemor, ellers ingenting. Og det syntes jeg er leit, for jeg er glad i historie og gamle ting. De bøkene hørtes spennende ut. Skal du selge dem noen gang, så si ifra :DDDDD De initialene, kanskje sjekke i fotoalbumet om det kan være noe der? Jeg syntes at bokstav nr 2 fra venstre er en G, og den neste en L. Den første er jeg litt usikker på. S?????? Og den siste en I?????? Du får ta en titt på slekstshistorien din. Kanskje du kan finne noe der. Lykke til. Klemz

Solstrålå sa...

Så koselig å se disse gamle tingene!
Vi har og en sånn symaskin etter mormor til mannen,men jeg har ikke gjort noe med den enda,men nå ble jeg innspirert!
Kosa deg i helgå!!!
Goe klem fra Sol

Janne sa...

Heisann
Takk for koselig kommentar hos meg:-)) Gøy å pynte esker - kan jo gjøre mye med det, må bare bruke fantasien:-))
Utrolig mange flotte og gamle ting du har. Skjønner at du er interessert i fotografering - nydelige bilder du har tatt:-))
Ha en fortsatt fin kveld og en fin søndag.

Klem fra Janne

Nanne sa...

Herlig med gamle ting som forteller en historie. Ser du tar godt vare på dem, du presenterer dem godt i de fine bildene dine.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...