lørdag 22. januar 2011

Kjøpmannsdisken før og nå:))

 

Slik så den ut før jeg gikk i gang... Den var opprinnelig
furu, men for ca 10 år siden ble alt av furu i heimen
beiset med Herdins lakkbeis i mellombrun - (nr.711 tror jeg)

Og etter alle disse årene synes jeg det var blitt såååå mørkt
i stua..kansje det har litt med alderen også å gjøre:)))
Men mørkt var det:)

 

Etter å ha pusset ned kjøpmannsdisken blandet jeg
vanlig interiørmaling med vann - og smurte det på i et
tynt lag og brukte ei fille til å tørke av her og der:))

Så startet jakten etter nye knotter.......Tror jeg har vært
innom 10 butikker uten hell.
I dag forsøkte jeg nettbutikker - uten hell, eller hos
Lobelia var det 4 -5 som falt i smak. Jeg måtte ha 9 stk
og de hadde bare 8 av den ene typen jeg likte...

Så jeg fikk bare " glemme" disse knottene en stund, og heller
gjøre litt " fornuftige"   ting:) Og det var da knottene dukket opp:))

Jeg hadde brettet sammen masse tøy og da jeg kom ned på 
soverommet, kom jeg plutselig på hva jeg kunne bruke:))

 

For en stund siden kjøpte jeg 9 -10 oppbevaringsbokser til
ting å tang, som jeg har plassert i skap, og de har
knallfine håndtak:)))
Jeg fikk etter litt om og men av det ene og testet om det var
like fint på kjøpmannsdisken..
Å jau jau, det var det:)

 

Men det var et slit å få det til........Håndtakene var festet
så godt på disse pappeskene...og etter jeg fikk de av, måtte jeg
klippe av " skruen" . Ble noen små hull i eskene, men skitt au:)

 

Jeg ble så fornøyd:))
- så kan jeg skrive hva som er i skuffene - om jeg vil:))
- og blir det om møblering er det bare å skyve lappen opp
og bytte til ny:))

 

At jeg måtte snu håndtakene på skapdørene synes jeg
ikke gjorde så mye, eller?

 

Nå gjenstår det bare å finne ut hva jeg skal gjøre med
bildene/rammene på veggen bak.
Enten blir det helt nye bilder.......eller om jeg skal 
" ødelegge"  rammene med litt maling:)) 
Ser på datoen at det var i 2006 jeg malte bildene, så kansje
jeg skulle finne frem staffeliet og male litt....

tenke tenke tenke..

Ha en fin lørdagskveld!

6 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Du og du hvor stilig det ble:DDDD Klemz

Ingunn sa...

Det var jo kjempelurt !
Fint ble det også.
Jeg kjenner meg litt igjen der.
Må få det gjort når jeg først har kommet i gang.
Men jeg kommer ikke i gang så mye som deg ...he he..

Ha en flott søndag , Janne.
Klem fra Ingunn :-)

Havfruen sa...

Skjenken ble knallstilig og knottene var jo råsmart:)) Så du blander maling og vann....ble jo knallbra!!
Ha en fin søndag, klemmings:)

Roniken sa...

Stilig, det ble kjempefint på disken din. Jeg sittet stadig og kikker bort på sjenken min og ser for meg knottene, det gjelder bare å se dem i en butikk. Hvis ikke jeg skal legge hodet mitt i bløtt og se om jeg klarer å lage noe jeg og. Er så utrolig artig når man finner sin egen vri.

Ha en fin dag videre!

Hespe sa...

Så flott kommoden din ble da!!! Her hos meg har også mye av det mørkbeisede forsvunnet - gjenstår enda litt som skal få en omgang med maling, og noe skal fortsatt få være brunt, som en herig kontrast til det hvite!

Ha en fin søndagskveld videre, og en flott kommende uke ♥

Klem fra Hildegunn

Tina Therese sa...

Så utrolig fin kjøpmannsdisken ble! Jeg pusser opp et gammelt skatthold og jakter intenst på AKKURAT sånne håndtak som du har satt på her! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt de eskene som håndtakene satt på??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...