mandag 24. januar 2011

Måtte bare ut........

Selv om forkjølelse/influensa har blitt kastet over meg:))

 

Tok med meg kameraet ut i hagen, sola varmet, helt bart enkelte steder....
men, vi er bare i januar....
Stigen som har vært til ei køyseng står til pryd og nytte opp etter et furutre
som er heldekt med eføy.

 

2 - 3 meter opp i treet henger fuglekassen som mannen lagde i fjor:)
Jeg er spent på om den blir utleid i år:))
Det har iallefall vært mange her til frokost:o)) Stakittgjerdet må nok repareres
når det blir sommer og sol og hagearbeidet skal til........

 

Tenk om snøen bare kunne forsvinne...........
Og at det virkelig var Vår nå:) Hagemøblene står klar på den lille plattingen
ved epletreet som jeg tegnet og mannen snekret:)))
Tenkte det var greit å ha en liten plass til kaffepausene når jeg holder på 
med hagearbeidet:)

 

I fjor sommer fant jeg denne gamle vedovnen litt nedgravd i hagen:))
Den manglet toppen, og da så jo jeg at dette kunne bli ei hageurne....Den ble
malt hvit og fyllt opp med jord og planter.
Eføyen ser ut til å ha overlevd - grønn å fin:) men det blir spent på resten da..
Spirea, krokus og tulipaner...........
Ser rusten har kommet gjenom, så den må nok ha en makeover til våren:))

 

På den ene terrassen har vi lagd en hagedam som for øyeblikket har stålis
og masse snø over.... Mannen lagde den broen som går over:))
Hmmm, gjett om jeg gleder meg til våren! 

 

" Det står en grønnmalt benk i hagen"
Oi! det var visst grønske:)) Har visst mye å se frem til ut på våren:)
I fjor sommer "flyttet" jeg ut i det som nå er blitt hage, så alle småting og andre
ting på terrassene er blitt litt glemt...
Men, vi er jo bare i januar, så jeg får holde meg til innendørsarbeid en stund til:))

Og nyte utsikten...........

 

Bilde over her er fra webkameraet vårt:)) som vi satt inn for noen år siden
over stuevinduene. Kameraet peker mot øst - innseilingen til Kr.Sand....
Pga vidvinkelen virker det litt lengere i fra enn det er, men hva slags vær vi har
kan en jo se:))) 
( klikk på bilde over, så kommer du til en oppdatert utsikt:)) 

Ha en fin dag du og!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...