onsdag 12. januar 2011

Med laks på menyen:)))

 

Nå har det seg slik at - ikke kan jeg sy, og ikke
er jeg noe særlig flink med matlaging heller:)) Men, jeg
har noen lyspunkter inni mellom:)
Det runde tinnfatet (45cm) har jeg som beskyttelse
for sprut av fett m.m. på veggen bak komfyren... etter
jeg lagde murvegg mellom skapene.......
Det finnes sikkert noe å behandle denne muren med, men
jeg er jo redd den skal bli "  stygg "  da, for nå er den
helt knallfin:)))

Vel, tilbake til laksen:))

 

Dette er bare såååå nydelig og superlett å lage:))
Jeg koker fort å galt en 1/2 pose blomkålblanding, så
så koker jeg en pk laks eller koketorsk fra Findus:))
fort å galt - eller den skal jo bare trekkes...
Så lager jeg litt Hollandaise saus..

Så har jeg først blomkålblandingen i en ildfast form,
så fisken.....med litt div. krydder:) og heller halvparten
av sausen over......og ost på toppen.

Så setter jeg dette inn i ovnen på 200 gr. i ca 10 min
eller til osten er smeltet:)

Av og til har jeg poteter til, men i dag ble det ris:))

 

Hadde egentlig ikke tenkt å ha noe mat-innlegg her
hi hi hi, men nå ble det sånn:))

Og nå er det tid for tv, en stund iallefall...

Ha en fiiin kveld !!
 
 

3 kommentarer:

Solstrålå sa...

Dette så skikkelig profft ut!
Og jammen fristende!
Dette skal jeg jammen prøve!
Skal lage det til helgen!
Tusen takk skal du ha!
Goe klem fra Sol

Nytt och Slitet sa...

Heeeej vännen!!!
Vad glad jag blev över att du är kvar och att du har startat en till blogg,då kan jag kika in både här och på din fotoblogg!!! Vilket snyggt fat,jag älskar sånna och har flera liknande hemma. Hungrig blir jag också när du frestar med lax:)Fisk passar jättebra nu efter all fet mat man har vräkit i sig under julhelgen;)
Glada kramar!!!/Marie-Louise

Christine sa...

Åh detta så godt ut.
E kanskje et mattips te meg o detta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...