tirsdag 18. januar 2011

Nytt prosjekt:)))

 

Må jo bare le, for dette var ikke min plan i dag:))
Planen min var å rydde på et lite rom i kjelleren for å
gjøre plass til en vev.

Kom tilfeldig i kontakt med ei dame som kunne alt innen
veving og som hadde mange forskjellige stående hjemme.
Jeg skulle bare ringe denne uke for å komme ned til
henne og se, og sånn " lytt og lær"  .
Hun ville i så fall komme hjem til meg og montere og være
behjelpelig fremover med alt:)))

Men....... i går kveld googlet jeg litt om veving...
og HJELP, jeg fikk se en vev full av tråder som hadde
surret seg fast både her og der - det så helt håpløst ut, så.....
jeg tenker og tenker............. og egentlig
datt jeg noen hakk ned.

 

Hmmm, kansje jeg heller skal holde meg til mine
" huslige ting"  med pussing og maling å sånt:))

He he he... når jeg gikk å la meg i går kveld fikk jeg ikke
sove....og det skyldes for lite kaffe på kvelden - at jeg
aldri lærer!!
Så jeg opp og kokte kaffe........og da jeg satt der i sofaen
etter 3 eller 5 kopper, fikk jeg en idè
om å pusse ned en kjøpmannsdisk som jeg hadde beiset med
Herdins lakkbeis for mange år siden.......
Og det er det jeg har koset meg med i dag:))
- er ikke ferdig, har igjen alle krinkelkrokene med min
pussemaskin, men måtte bare ha en test med malingen på
topplaten:))

 

Jeg blandet 1 del maling og 10 deler vann:)) og det
ble sååååååå fint atte:))
I morra må jeg prøve å få tak i nye knotter........ og pusse
og male ferdig.
Så må jeg kjøpe maling til veggene:)) men farge????
Nå er det lys antik, så må ha ei runde i tenkeboksen..
om jeg skal ha en annen farge.

 

Egentlig burde jeg ha vært ute i det fine været i dag, men
for satse på en go`værs dag til denne uka....
Bilde over er tatt fra stuevinduet:) med 50-500mm objektivet.

Nå skal jeg koke masse kaffe:))) fordi....
Jeg har ikke problemer MED kaffe, men har 
problemer UTEN kaffe:)))

Ha en fin kveld!

7 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

He-he du har omvendt problematikk av meg vedr kaffe. Her kan det ikke drikkes kaffe etter kl. 18.00 Er eller syk, vondt i kroppen, halsen, hodrt og alle andre steder. Og dedd i nesen. Ikke noe morsomt. Mye annet jeg skulle ha gjort, sånn som feks å pusse litt på skapdørene på kjøkkenet. Blir fint med den hjemmelagede beisen:DDDD Vedr vev, jepp. det er ikke selve vevinga om er problemet, men alle trådene. Men dersom du får hjelp til å sette den opp, så er jo det verste gjort. Alt annet er jo morsomt:DDD Du får ta kontakt med Huslidslaget eller bygdekvinnelaget om et aldri så lite kurs. Kjekt å vite om hva det går ut på. Som alt annet i livet, så er "lett" når man kan det. Klemz

Tino sa...

Så kreativ du er, benken blir kjempefin.
Har ikke hørt om at man ikke får sove med for lite kaffe, har nok motsatt problem der ja ;)

Kos deg med kaffen og haen fin kveld videre!
Klem T

Havfruen sa...

Benken blir helt sikkert knall!! men du må ikke gi opp vevinga...jeg er helt sikker på at du takler det. Jeg har en venninde som kreerer de flotteste ting på veven!!
Takk for hilsen...jeg har slitt litt i dag men nå går det bra:)
Nyt kvelden klem fra meg og husk, det finnes koffeinfri kaffe:))

Nanne sa...

Godt å høre at det ikke er bare jeg som må ha kaffe om kvelden.... Kjøpmannsdisken blir veldig fin....

My home is my Castle - by Kari sa...

Hehe :))
jeg kan ikke ha for mye kaffe på kvelden, da kan jeg ligge å vri meg i timesvis.
Men en kopp eller to gjør ingenting :)
Så flott dte blir !! Skal si du er kreativ og aktiv :)) Gleder meg til å se den ferdig..

Klem,Kari

Roniken sa...

Jeg har holdt meg unna kaffe nå som jeg går gravid, jeg er blir helt elektrisk av kaffe. Men jeg lengter etter det og i min lengsel har jeg faktisk bestilt kaffemaskin i dag. Gleder meg til å se hvordan disken din blir til slutt.

Klems

Gry sin lille verden sa...

Hei

Blir spennende å se resultatet av kjøpmannsdisken når du får den ferdig. Bruker du malesprøyte? Evt hvilken?

Spennnende blogg :o)

Ha ei fin uke videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...