søndag 9. januar 2011

Rydding pågår..........

 

Tjaa........da......... Slik så det ut før jeg begynte å finne rommet mitt igjen.
Ekte roterom ja:)) 
" det er bare de dumme som rydder, geniene behersker kaos"
Men jeg ble plutselig litt i tvil om det sitatet:)

 

Er ikke ferdig, men det grøvste ble tatt i går........ Benken under vindu ble flytta og
pallebordet fikk ny plass ved senga - og det "beste" var nytt flosseteppe på gulv:))

 

Det er jo i en kjeller dette, så det er ISKALDT i gulv........ Jeg pleier egentlig
ikke være der så mye, bare når jeg får maleånden over meg..( maleri)
- og det er iallefall 2 år siden sist:)))
Men rommet er greit å ha til alle mine ting å tang - sånn bod vet du:) der en fyller
opp med pyntegjendstander, bilder, puter m.m. -som er godt ut på dato men
som en vakker dag er "in" igjen:))

 

To høye bokreoler ble delt på midten.... og fungerer som bein til arbeidsbenkene:)
Den siden mot "kosehjørnet" har jeg interiørblader i hyllene og på motsatt side har jeg
kurver med sortert dill dall:))
Nå ser det helt sykt ut med en lysekrone der, men dette er en reklamasjon - 
som skulle kastes der jeg jobber....

 

Litt småjusteringer igjen her - skal senke den ene hylla og ha ei ny lang over...
Mannen har skjært til benkeplatene og boret to hull i hver side innerst mot veggen
til ledninger fra symaskin, nettradio, tlf og mini sterioanlegget:))
Så har han skjært ut hull nederst i hylla for pedalen til symaskinen.....så den er alltid
klar til bruk - er bare å sette seg og speede:))
Symaskinen fikk jeg av min mor før hun døde for 20 år siden - en enkel maskin for et enkelt
menneske som meg:))) som ikke kan sy hi hi hi.
Under benken i midten har jeg en "skittentøysdunk" som jeg oppbevarer 
stoffrester i, for en skal aldri si aldri:)

 

Vannkokeren på plass på pallebordet. Den har jo så kort ledning så passet
bra her:)
Det glasset nede til høyre er laget med servietter på innsiden ( decoupage)
så er det like blankt å fint utvendig:)
Sterioanlegget har akkurat plass til ei cd plate - men mer trenger ikke jeg.......
Nå er det blitt såpass ryddig der nede at jeg kjenner jeg får lyst til
å ned å male bilder:)))
Men ikke i kveld - nå har jeg noe annet på lur.... kom plutselig på noe da jeg drev å 
lette etter noe på den ene (gamle) eksterne hardisken..

Ha en fin kveld !
  

5 kommentarer:

Havfruen sa...

Rommet så jo perfekt ut....legg varme i gulve og bruk det:)
Godt å se at flere ikke er venn med symaskina....her bringer den fram de største bannord....
Ha en fin kveld:)

Ingunn sa...

Hei.
For et stort og flott hobbyrom !
Jeg hadde det der vi bodde før , men sosial som jeg er , synes jeg det er kjekt å sitte der de andre er. Men det er ganske slitsomt å drasse fram og tilbake på ting.
Tror vi må bygge på huset.....
Du er en veldig kreativ og energisk dame !
Klem fra Ingunn :)

Christine sa...

Halloen så flott det blei.

Det øversta bildet ligne litt på mitt rot akkurat nå, men håpa at alt blir te flytteplass snart.

Eg e stunn av begeistring for alt du finne på.

Solstrålå sa...

Så heldig du er som har et sånnet flott rom til hobbyrom!
Det ble knallfint!!
Så nå er jeg spendt på om du blir med på putekrig i nærmeste framtid,hi,hi!!!!
Sova godt!
Goe klem fra Sol

Hjertedamas blogg sa...

Så flott rom:DDDD Jeg falt veldig for pallebordet:DDDDDD Jeg ser jeg må ta en titt på innlegget du har om murveggen på kjøkkenet ditt, ser jeg. Jeg lurer på hvordan det fungerer bak komfyren???? Sånn i forhold til søl og sprut av fett og mat. Jeg må rett og slett finne ut hvordan du har laget den veggen:DDDD Klemz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...