tirsdag 25. januar 2011

Utfordring!!!!

Fikk en morsom utfordring i går av ingunn med bloggen
Nå har jeg tatt en titt på de eksterne hardiskene om jeg kunne bruke mange
bilder og få ord:)) men må vel skrive litt...:o))

Jeg er langt fra noe spennende person og ikke har jeg reist på langtur heller
(skal aldri opp i fly)
Vel, utfordingen gikk ut på å skrive 32 ting, HJELP..:) delt inn i 8 grupper..

 

4 steder jeg har vært:
KEUKENHOF - i Holland " tulipaner fra Amsterdam" tra la la.
Utrolig opplevelse!
 
DANMARK på kryss og tvers - var med mannen på jobb da han kjørte
langtransport:)) Vi reiste for det meste ut fra Oslo da med DFDS båten.

 
Mange gode minner fra disse turene:))
Mens mannen jobbet føyk jeg rundt å shoppet:)) 

 
Ellers så synes jeg at Norge er ferieland nr.1:)) Ikke fordi jeg ikke
vil fly, men jeg er sååå fasinert over naturen vår - fjord og fjell:)) Og har vært på
kryss og tvers sør for Trondhjem...så litt gjenstår:))

4 Bosteder:
KRISTIANSAND/ Vågsbygd
KRISTIANSAND/ Vågsbygd
 
Jeg er født, døpt, konfirmert og gift i Kr.Sand, og etter jeg giftet meg som 18 åring
flyttet vi litt lenger ut i Vågsbygd:)

 
I forbindelse med en jobb til mannen ble det til at vi flyttet og bodde et
helt år i Åseral:)) 1 time kjøring nord for Kr.Sand. Her hadde vi kort vei til fjelltoppene:)
etter det flyttet vi ned hit vi bor nå - KRISTIANSAND/ Vågsbygd og i år har vi bodd
her 25 år.....

4 Jobber:

 
Jeg begynte å jobbe før jeg fyllte 16....og da i BLOMSTERBUTIKK -
noen år etter fikk jeg en idè om å bygge min EGEN BUTIKK:)) Og tegnet og forklarte
å sendte hele suppa inn til kommunen...

 
Butikklokalet var på 50 kvm. som vi bygde ved siden av huset:)
Jeg solgte for det meste dekorasjoner med tørkede blomster som var VELDIG
populært da... og hadde 5 selgere ute på homeparty og fast leveranse til
Kr.Sand/Flekkefjord sykehus for videre salg i kiosken:)
Men så en vakker dag ble jeg "head huntet" til ny BLOMSTERBUTIKK:)) så mannen
fikk lokalet til garasje, verksted, snekkerbod m.m.

 
De siste 11 årene har jeg jobbet i INTERIØR/MØBELBUTIKK:))

4 Tv program jeg ser nå:

 
BROTHERS AND SISTERS

 
KORSLAGET- på en litt for stor tv:))
TID FOR HJEM
og CSI
4 Steder jeg ville ha vært......hmmmmmm. Det aner jeg ikke - trives så godt her:))
Kansje NORDKAPP og med HURTIGRUTEN innom mange steder:)

4 Websider jeg besøker daglig:
BLOGGER
WORDPRESS
VG
SE. NO TV GUIDE

4 Tv program jeg så som liten:
 
VI PÅ SALTKRÅKAN. Jeg ble hodestups forelsket i Båtsmann:)) og ville ha en slik
hund.... Elsker fortsatt store hunder og har hatt 3 schæfere.

 
KRUTTRØYK med Festus var helt knall:))
Ikke lett å velge ut 4 program når en sitter her og tenker tilbake på alle
de morsomme...hi hi hi..
POMPEL og PILT - det var litt skummelt:)
PERNILLE og MR NELSON

4 Ting til jul:

 
NYDELIG ENGEL I GLASSKULE
PYNTETING
KLÆR
og VERKTØY:))

Puh....FERDIG!!
Var jo egentlig litt morsomt å mimre tilbake noen år, men litt vanskelig å bestemme
hva for noe en skulle ta med her....Ikke så mye spennende, men dette
var litt om meg og mine ting:))

Jeg vet ikke hvem jeg skal utfordre, så sender den videre til dere som har lyst:))
( det er jo bare gøy dette om du har tid og lyst da)
Blir spent å se om noen tar sjangsen.

Ha en fin dag!
 

4 kommentarer:

Solstrålå sa...

Stilig!Nå kjenner jeg deg "litt bedre"!!Får se om jeg hiver meg med,men nå må jeg på jobb!
Utfordringene står i kø!!Hi,hi!
Award fra meg til deg i dag på bloggen min!
Fordi du fortjener det,du er en stoooor innspirasjonskilde for meg her inne i Bloggeland!
Goe varme klem fra Sol

Fru R. sa...

Heia
Litt av en utfordring du har fått, men den klarte du fint.!!!
Skal ha litt tid når en får en så omfattende utfordring.
Kjekt å lese!!
Klem Mette

Ingunn sa...

Hei.
Du fornekter deg ikke , du.
Veldig kjekt at du tok utfordringen.
Nå kjenner jeg deg "enda bedre".
Vi har jo hatt følge en stund nå;)
Min mann og jeg har også kjørt mye rundt i Norge.
Det skal vi faktisk i sommer også.
Da skal vi vise tolvåringen litt av vårt vakre land. Hun har ikke vært så mange plasser....
Håper du er frisk snar.
Klem fra Ingunn :)

Tino sa...

Morsomt med slike utfordringer, en fin måte å bli bedre kjent på.
Har ikke rukket å få med meg alle de siste innleggene dine. Så fine bøkene ble med nytt stofftrekk på!
Og så fine hyller med kurv til hobbyrommet, de kunne jeg tenke meg til å ha på vaskerommet.
Ha en fin dag videre,
Klem T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...