onsdag 23. februar 2011

Decoupage og "islykt"...

 

Decoupage (serviett) på et hapå glass:)

 

Jeg har laget mye med decoupage, men dette tror jeg er første gang jeg har
brukt det på hapå glass:)
Mannen har skjønt at jeg bruker syltetøyglass til alt mulig, så i dag 
på morraen oppdaget jeg et tomt hapåglass - klar til vask:))

Satt her med kaffe........kikket bort på glasset og vips i gang med serviett og liming:)
Det hadde nok blitt finere i fargen om jeg hadde malt glasset hvitt først
- men det gadd jeg ikke:)
Penslet på decoupagelim, og det øverste laget på servietten ble limt på......
- da det var tørket, penslet jeg over igjen for å forsegle dette.

 

Til jul lagde jeg en del "islykter" .......Og for å få ei islykt en kan ha inne, brukte
jeg sukker og eggehvite:)
Først eggehvite i et glass e.l. ristes rundt til eggehviten har satt seg overalt, så
heller jeg oppi litt sukker......som ristes rundt..
- så er det klar til bruk:))
Blandingen stivner og ligner mer og mer på ekte is:)

 

Det er jo veldig koselig med islykter til jul.......... men jeg synes jo at de
er koselige hele vinteren gjenom:)
- selv om flesteparten er mektig lei snø og kulde....

Her laver snøen ned for fullt fremdeles........og det er bare et stort kaos
ute på veiene......
Jeg var ute tidlig i dag og skuffet gangvei for kattene våres:))
og matet fuglene.......
og nå skal jeg mate familien littegrann:)))

Ha en fin dag!! 

5 kommentarer:

Tromsøjente på 39 sa...

Så fine lykter.

Kanksje jeg skal prøve meg på slike i håp om bedre resultat enn med lysene ;)

Ha en fin fin kveld. Jeg gleder meg vilt over VM start!

Klem :)

Tromsøjente på 39 sa...

Så fine lykter.

Kanksje jeg skal prøve meg på slike i håp om bedre resultat enn med lysene ;)

Ha en fin fin kveld. Jeg gleder meg vilt over VM start!

Klem :)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Fy søre Janne, du er aktiv her på bloggen:)
3 innlegg i går og to i dag..
Hvordan rekker du det? For ikke å snakke om alt du lager:)))

Knallfine lykter, så god idè med "islykt", det tror jeg må testes ut hos meg:)
Jeg tar vare på alt av glasser for å kunne bruke til noe:)
Senest i dag hadde vi chunky salsa og glasset ligger nå i varmt vann så etiketten skal løsne:)

Har du flere gode ideèr til glassene???
Her finner man mye inspirasjon det er garantert!

Himmel for snø dere har, det er jo bøttevis! Vi har bare 10-15 cm i Flekkefjord. Utrolig at det skiller så mye på så liten avstand:))
Får håpe at ikke dere får så mye mer snø!!!!

Ha en fin kveld, jeg får besøk av min søster straks:)))

Klem Klem:)

Tino sa...

Nydelig lykt du har laget!
Ser på de siste bildene at dere nok slår oss her på østlandet når det gjelder snømengde ;)

Ha en fin kveld!
Klem T

Janne sa...

Så flotte lykter du har laget!!! Ja, du imponerer stadig med din kreativitet. Mange gode tips å få hos deg!!:-))
Her er også masse snø, og mer kommer det i dag. Men så blir det regn til helga...herlig:-(((
Ha en fin dag!!

Klem fra Janne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...