onsdag 16. februar 2011

Det spirer og gror:)

 

Men det er kun innendørs........:))
I dag våknet vi sørlendinger opp til enda mere snø...og mer har de lovet oss.
Det blåser noe voldsomt, så enkelte steder har snøen samlet seg til store hauger...
spesiellt foran døra vår i dag...hihi men nå er den fjernet:))

 

I zinkpotta i kjøkkenvinduet har jeg byttet ut primulaen og satt ned
en hvit hortensia...litt for å skjule "drittværet" ute, men primulaen forsvant 
liksom litt langt nedi.. og skal jeg klare å holde liv i denne, så trengs det lys -
pleier å plante de ut når vi en gang får vår:))

 

I sist uke kjøpte jeg noen hvite perleblomster........og nå begynner
de å bli hvite:)) Men de strekker seg voldsomt mot lyset, så jeg snur de flere
ganger daglig...
I bakgrunden skimtes et nydelig hjerte:))

 

Et eføyhjerte:))
Endelig er det kommet i hus..... tenkte jeg fikk vente til jeg en "vakker dag"
skulle spasere til jobb og så innom blomsterbutikken, men i gårkveld
da vi var å handlet inn mat....sto det der i matbutikken:))
Heldige meg:)

Nå må jeg stikke på jobb.............
Håper dere alle har en nydelig dag med eller uten snø:))
Hjertelig velkommen til Lavendel mio som følger! 

Ha en fin dag!

4 kommentarer:

lavendel mio sa...

Nydelige perleblomst.
Trodde nesten det var vår katt som satt der mellom blomstene, så søt den er:)
Godt vi har alle bloggere som lengter etter våren, ikke mye vinter å sne og se her inne:)
Ha en fin kveld, Hanne

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Janne..
Flotte bilder her hos deg og så nydelig det var det som katten var på:)
Det er så koselig å titte innom deg på bloggen, skjer alltid noe her!
Du er så flink:)

Ha en fin kveld.
Klem:)

Havfruen sa...

Til tross for full vinter hos deg, har du det herlig og vårlig inne!! Nydelig:)
Min hortensia er satt på et gjesterom...forferdelig "hvit"farge på den....mot grønn. Vel, gjesterom kan se pen ut også...kanskje jeg kan sette den på badet:))
Mitt eføyhjerte ble nesten ett år før den måtte kastes...da tørket den inn i bladverket!
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Tromsøjente på 39 sa...

Så flotte blomster du har fått i hus :).

De perleblomstene så jeg også her om dagen, men hun i butikken mente de ikke varte noe (?) Kanskje du kan fortelle hvordan det går med dine? Synes de er nydelige i tillegg oser de av vår.

Måtte le for meg selv da jeg så hva du hadde gjort med høytalerne. Det var en knakende god idè!

Stor klem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...