mandag 21. februar 2011

"Forfrossen sølvstrupe"

 

Sist lørdag spadde jeg meg inn til hagestua for å hente et fuglebur som jeg hadde
hengende til pynt... Det er jo så mye snø her, men får jeg en idè, så vil jeg helst 
gjøre det med en gang - om mulig:)

 

Så etter jeg fikk det inn, ble det vasket og så sprayet med zinksprayen.
Mange år siden jeg kjøpte dette og da var det hvitt......så kom jeg i den sorte
perioden og da ble det sprayet sort.......

 

Men nå er det zink jeg har fått sansen for........
Her ser dere min lille "sølvstrupe" i buret:)) og to sommerfugler som 
vil inn:)

Synes det er fint å blande zink og sølv - hvitt og beige:) I høst hadde jeg en
sølvperiode og kjøpte meg en chromspray - og den var flott! noe helt annet enn sølvspray.
Tok et jafs over en del gamle rammer som var i gull:)) med den.

 

Jeg synes de ble flotte:)) med chromspray...om en skal ha det litt blankt:)
Chromsprayen er kjøpt på Biltema og zinksprayen på Europris..
 

 

Fugleburet henger i stua over sofaryggen, men skal skifte ut opphenget som nå er
en dings til å henge opp plakater med (fra jobben)
- og lite lekker:))

 

Her er hagestua/grillbua vår:) bilde er tatt i fjor i april og nyplukket forsythia
står i muggen på bordet:)
( har stoooore planer om å bygge om denne til sommeren....)

Nå må jeg ned å se til sementen........:))
Ha en nydelig kveld!

Tusen takk for kjempehyggelige kommentarer!
Og hjertelig velkommen til dere nye som har lagt dere til - kjempekos!
 

5 kommentarer:

Laila sa...

Så fint det var!! Jeg lurer litt på hvor du har kjøptzinksprayen, og hvordan du bruker den... Sprayer du den ute?
Lurer også på hvordan bilderammen du har spraya ser ut:-) Jeg har malt en del gamle rammer hvite, men kanskje jeg skulle brukt spray:-)

Tromsøjente på 39 sa...

Hærlig! Helt herlig alt du ordner til. De rammene ble kjempefine, for ikke å snakke om fugleburet :).

Nyt kvelden :)

Solstrålå sa...

Chrom spray var noe nytt for meg!
Skal prøve den!
Goe kveld!
Klem fra Sol

Janne sa...

Heisann
Takk for hyggelig hilsen hos meg:-))
Så koselig med det fugleburet:-)
Så flott alt ble!!!Kjempe gøy med spraybokser - raskt og enkelt. Har ikke prøvd chromspray - takk for godt tips:-)) Rammene ble knall fine. Mye finere enn å bruke sølvspray!

Ha en flott uke.

Klem fra Janne

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så smart å bruke zink-spray...og spraymaling i det heletatt:) Har kjøpt meg spray selv og gleder meg til å sette i gang. Har maaange prosjekter på gang:)

Ønsker den en flott og kreativ uke:)
Klem Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...