fredag 25. februar 2011

" HOPE"

 

Ja, det er sent på fredagskvelden.........og jeg MÅTTE bare lage noen lykter:)
Det dreier seg jo VELDIG mye om HÅP nå.......
Disse lyktene er laget av kattematbokser (kattene er superfornøyd med mye go`mat)
og jeg har boret hull med lite metallbor:)
Helt perfekt blir det ikke, for det er litt glatt....og boret sklir litt..

 

Ang. Radiumhospitalet, røntgen og kontroller...........
Det er nok mange som ikke har fått med seg så mye om dette, så tenkte
å skrive litt " sånn fort og galt"

Det er yngste sønn som fikk kreft (Osteosarkom) i februar 2009.
- nesten sånn rett over natta...
Han hadde små smerter i låret, gikk til lege da det begynte å hovne opp
og legen tenkte sitt og sendte han rett til MR.
Dagen etter på tlf fikk jeg beskjed at han hadde en stor ondartet svulst
i låret/skjelettet på 10 cm og vi måtte inn fortere enn fy til Radiumhospitalet.

Der ble han satt rett i rullestol.....for benet kunne knekke når som helst...
Fredag den 13. feb. startet han med cellegift.
Etter ca 10 cellegiftkurer, ble det operasjon i mai........De fjernet ca 20 cm av lårbenet
og kneskålen og erstattet det med protese..
Så var det ca 10 cellegiftkurer etter dette, og nov. 09 var han ferdig.

Nå har vi vært til kontroll hver 3. måned det siste året og skal fortsette i 10 år
før de kan si om han er frisk.

Så det er et stort HÅP om at alt går bra denne gangen også...
Så må jeg TAKKE så MYE for skjønne kommentarer, det varmer mer enn dere aner!

GOD HELG TIL DERE ALLE!!!

9 kommentarer:

Laila sa...

Så flotte lykter, og godt tips!
Jeg vet ikke om jeg tørr prøve meg med borre enda, men tiden kommer;)

Syntes det var forferdelig vondt å høre med sønnen din, og har veldig medfølelse med deg og han....
Håper veldig at det blir ett positivt svar dere får.

Ingunn sa...

Ja , vi vet ingen hva som venter oss. Og når det skjer noe med barna våre så er det ekstra vondt .
Godt å vite at dere er i "systemet og blr fulgt godt opp !
Stor klem og lykke til !

Klem fra Ingunn :)

w sa...

Takk for at du deler.

Jeg får helt vondt når jeg leser om sønnen din.
Jeg HATER kreft. Bare jeg hører om mennesker som blir berørt, begynner jeg å gråte.

Jeg håper at han fortsetter å holde seg frisk.

Ønsker dere en god helg.

Stor klem W

Havfruen sa...

Huff...det er en sterk historie du deler. Jeg håper med hele meg at prøvene vil være fine i all tid fremover!!!
Fine hope lys...
Riktig god helg til deg også:)
Varm klem:)

Janne sa...

Heisann
Flotte lykter - og skjønner at for deg ligger det en ekstra betydning og mening bak..hope.
Håpet er viktig å ha, det gir en mot til å gå videre. Bra at det går fint med sønnen din. Ekstra vondt når det er barna som rammes.
Ønsker dere lykke til videre og en god ferie.

Klem fra Janne

Christine sa...

Kjempefine lys du har laga. Kor tar du all inspirasjon og energi fra.

Godt at dokker har ein lege som reagere kjapt. Håpe prøvene e fine framover, og at alt går bra.

Ønske deg ein fine ferie og ei fine helg.

Helgeklemmer sendes fra meg.

Daisys home sa...

Det var skikkelig vondt å høre denne historien du her deler.
Håper at det går bra også fremover.
De lyktene var jo så skjønne og med den betydningen de da også har.
Ønsker dere masse lykke til og håper dere får ei strålende fin helg.
klem Sissel

Ellen - la bella vita sa...

Stilige!! :-D

God helg med en award fra meg ;-)

KLEM!

Bare Mio sa...

Stilige lykter du har laget!
For en sterk historie du deler.
Masse lykke til!
Ha en fin søndag.
Stor klem fra Mio

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...