søndag 20. februar 2011

Lampeskjerm med gammelt foto....

 

Lørdagskvelden.........etter en knallgod HJEMMELAGET pizza med en
salig blanding av div. krydder.... fant jeg plutselig ut at jeg ville lage en lampeskjerm:)
- mulig det var alt krydderet som gjorde susen:o))

 

Har laget en tidligere av samme skjerm....så jeg visste sånn nogenlunde hva
jeg hadde i vente........Skjermen er ganske tykk, så det trengtes en stor tykk nål....

Jeg begynte med å male den hvit........ 

 

Så fant jeg frem et gammelt sorthvitt foto ( min mor og mormor) som jeg sydde på.
Bilde er fra rundt 1942 eller 43..
Knappene er fra ei kofte jeg hadde som lita og ei strikkejakke:)

 

Foten på lampen var sort tidligere, så den fikk en omgang med zinksprayen:)
- og da passet det best med et sorthvitt bilde..
Og zink pga der denne skal stå, har jeg ei lita kamferkiste som også har blitt 
til "zink":) Den var opprinnelig brun, og i fjor ble den hvit, og her om dagen ble
den jaggu meg til "zink"

 

Koselig og personlig lampeskjerm:)

Nå er det igjen blitt midt på natta......hi hi, så da er det bare å si
GOD NATT:) 

8 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Nydelig lampeskjerm:DD klemz

Tino sa...

Så stilig, du må boble over av kreativitet!
Ha en flott søndag!
Klem T

Havfruen sa...

Den ble knallfin!!! Jeg kjøpte meg helblank sølvspray igår...har ikke funnet noe å prøve den på enda..for jeg er spent på om den er så blank som den "sier".
Flott søndagskveld til deg, klemmings:)

lavendel mio sa...

Å så nydelig den ble!!!
Skulle ikke ha levert fra meg lampeskjermene mine på gjenbruksbutikken ser jeg;)
Tusen takk for helsingen hos meg;)
Klem Hanne

Solstrålå sa...

Alltid spennende og titte innom1
Vet jo at du alltid har noe spennende å vise!!Lampa ble veldig fin!!
Elsker bloggen din!
Goe klem fra Sol

Ellen - la bella vita sa...

Kjempe FIN! Du er jammen kreativ altså :-D

Ha en fin mandag!

Klem Ellen

Lecoq sa...

Hei! Jeg gikk til bloggen din ved en tilfeldighet .... veldig hyggelig! Vi har mange lidenskaper til felles, jeg elsker ditt land, har alltid fascinert meg siden jeg var liten! Hvis du liker å komme å se meg, nå er jeg en av dine støttespillere!
Se deg snart, Lecoq

Kristin sa...

Hva hadde du i pizzaen?? He, he, da vil jeg og bake sånn! For lampa ble kjempefin! Så utrolig mye penger å spare på å være så kreativ:) Og ingen får likedan lampe.. Deilig♥

Klem Kristin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...