søndag 13. februar 2011

Litt bilder fra stua...

 

For en uke siden bestemte jeg meg for å male tak og vegger i stua...Så nå er det gjort:)
Men, når en holder på.......så dukker det alltid opp mer "arbeid" og mye
tenking..- skal skal ikke... det er det jeg blir litt trett av -  av å tenke hi hi:))

Taket ble malt hvitt i glans 10 (tidligere 60)
Veggene i Lys antikk glans 07

Etter jeg tok ned alt fra veggene + gardinene ble det så lyst og "fint" at jeg ikke
hadde lyst til å ha noe opp igjen:))

 

Var egentlig veldig lei av alle bildene..........:)) så akkurat bilder å sånt
tenker jeg på enda...TTT:)) 
Jeg nevnte for mannen at det hadde vært fint med ei
hylle over den kjøpmannsdisken, for vi har jo noen værbitte bord under verandaen:)
Og ikke mange minuttene etter lurte han på å lang den hylla skulle være:)
Hylla er 160 lang og 27 cm i dybde.

 

Har prøvd å få litt ting å tang på plass i dag....men det ble mye frem og tilbake..
Et stort norgesglass fungerer som oppbevaring av gamle
sorthvitt bilder på hylla...

 

Det er veldig moro når alt er nymalt - lyst og fint:) og jeg har tatt ting for 
ting å vasket, pusset og tenkt på om noe mere kan males hi hi:))
Hjørnebordet fikk en omgang med pussemaskinen og ble malt/beiset på samme
måte som salongbordet.

Nye hvite gardiner og hvitt lammeskinn kjøpte jeg på Skeidar.
Den krakken ved vinduet er oppbevaring til interiørblader og samtidig
sofa til kattene:))

Når jeg malte verandadøren var jeg (u)heldig å miste malekosten ned på dørmatta
så jeg måtte kjøpe ny:)) og dagen etter når jeg malte listene rundt vinduene - kom
jeg borti og fikk maling på genseren...mannen sier " nå var du heldig, for nå
må du vel kjøpe ny" hi hi:))

Jeg har koset meg hele uka med maling - har malt alt alene! hihi, men mannen
har vært innom og "mast" om han skal hjelpe.
Det er fremdeles litt rotete i stua av ting som ligger på vent, så det blir ikke 
mer bilder enda:))
Så skal jeg male ovnen:)) Det er en peis 4 som er grønn - Usj, så den skal bli
matt sort:)

Nå er det plutselig blitt kveld igjen....
så dere må ha en kos kveld og en flott ny uke!

Tusen takk for koselige kommentarer!

6 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Så fint det er blitt!!!!! Jeg skal i gang med å male vegger i stua jeg også. Blir nok noe mørkere, selv om fargen i utgangspunktet ikke ser sånn ut. Jeg har mye greier på veggene, så her må ting tas ned, før de kommer opp igjen:DDDD Og så får jeg se om jeg ikke får hengt opp noen andre gardiner:DDDDD Og da må Gubben vaske vinduer først, så da får vi unna det også:DDD Det ene drar det andre med seg:DDD Håper du får en flott dag!!! klemz

Solstrålå sa...

Ja du Janne!!
Du er et fyrverkeri av kreativitet og energi!
Hylla ble veldig fin,og stua lys og fin!
Ønsker deg en fin Valentinsdag,min kjære,flinke flittige bloggevenninne!
Goe klem fra Sol

Tromsøjente på 39 sa...

Hærlige bilder! Blir matt av se hvor fint du ordner rundt deg. Du er kjempeflink :).

Stor klem :)

Havfruen sa...

Så fint du har det, artig og inspirerende å se:) Skal love deg det var mye inspirasjon og hente hos Gunda på lørdag:)
Kjekt med ny genser vel, hehe:)
Ha en topp mandag, klem fra meg:)

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-koselig!! Flotte bilder:)

Ha en riktig fin dag!

KLEM KLEM
Anette:)

Audny sa...

Hei Janne !
Er innom å ser og nyter hvor fint du får det til å bli hos deg . Nyter det jeg ser og er imponert over dine kreative evner og ikke minst energien din .Du er til innspirasjon for mange tror jeg .Ønsker deg ei fin uke Janne . Klæm fra Audny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...