onsdag 9. februar 2011

Litt gammelt nytt:))

 

Nå er alle taklistene i stua ferdigmalt og listene rundt natursteinene bak
vedovnen........Og da må det kaffe til.......masse kaffe:))
For dette var noe pirkarbeid som tok litt tid..

 

Men, mens jeg satt der.......kom jeg til å tenke på en liten forandring
i den ene kroken... Selv om jeg elsker sølv, krom og bling bling, så er zink og natur
også noe jeg elsker...... salig blanding:))

 

Så nå er det store melkespannet kommet inn i stua:))
Dette hadde jeg ved inngangspartiet..........og var veldig fint der også..men jeg
har 2 -3 stk til på hytta:)) så jeg henter vel ned et en "vakker dag":)

 

Synes dette ble koselig sammen med natursteinene......... Vedkassen har jeg byttet
ut igjen... Nå er det en zinkbalje som skal gjøre den nytten:) Den andre
vedkassen som jeg malte hvit og trekte om med et kjøkkenhåndkle fra Kid
satt jeg ut i yttergangen.......
I melkespannet har jeg aviser til opptenning:)) Og om det skulle havne noe
"søppel" der, så gjør det ingenting, for det ser jeg ikke:))

 

Så litt reklame..........:))
Ute i vedskjulet fant jeg disse to gamle tobakksbokser og de var fyllt opp
med gamle skruer og kroker:)) Tenkte de passet inn med de andre gamle tingene
rundt ovnen:) De står på en smal hylle og over har jeg en gammel klokke.

Nå blir det litt mat og enda mer kaffe, så er det
verandadøren som skal males:))

Ønsker alle som er innom en nydelig dag! 
 

7 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Hallo!!!! Fargen hetter GREN, og er Lady interiør. Det er en grå/beige farge. Kan minne på drivved, men er egentlig mye finere:DDDDD Matthetsgrad 15 tror jeg. Har planer om å lakke med matt lakk til slutt, for å beskytte fargen. Vurderer seriøst å male veggene på kjøkken, spiseplass, stue og gang i en lysere farge. Får se hva det blir til. Hadde tenkt til å tapetsere om i en grå/gul farge, men har ikke nok tapet-og den har gått ut på dato. Tror ikke jeg gidder å koste på 5000 kr i tapeter, så jeg vurderer seriøst og male veggene med Lady Pure. Får se hva det blir til. Får vente til jeg får det som skal være på veggen mellom over- og underskapene, før jeg tar en avgjørelse vedr farge:DDDDD Det ene drar det andre med seg:DDDDD Klemz

Tromsøjente på 39 sa...

Hei hei og takk for hilsen din hos meg. Stemmer at vi er gift nå ja,, plutselig :).
Har ikke sortert bilder ennå etter turen, men det kommer nok flere etterhvert :).

Har lest meg opp hos deg nå. Skal si du er flink å ordne det pent rundt deg, og rask! Synes fyrstikkeskene og sprayen på lysestaken og skålen var kjempestilig :).

Gleder meg til å se stuen når den blir ferdig :).

Klem :)

Nanne sa...

Så morsomt å bruke de gamle tingene på en ny måte... Ombruk er omtanke.........

aase sa...

Takk for koselig besøk hos meg!!

Jammen har du en fin blogg du og ja...jeg la meg til med en gang!!

Det er så gøy å oppdage nye lekre blogger!!

Imponert over egen hyttebygging altså!!

Klem Aase

Ellen - la bella vita sa...

Takk for koselig hilsen hos meg og før at du vil følge bloggen. Da blir jeg så glad i hjertet mitt ;-)
Også så fiiin blogg du har! Legger meg til som følger her hos deg :-)

Klem Ellen

Ellen - la bella vita sa...

Takk for koselig hilsen hos meg og før at du vil følge bloggen. Da blir jeg så glad i hjertet mitt ;-)
Også så fiiin blogg du har! Legger meg til som følger her hos deg :-)

Klem Ellen

Veronica sa...

Så heldig du er som har tilgang på slike gamle "skatter". Synes det er så artig og fint med gamle ting i ny bruk.

Klems

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...