onsdag 2. februar 2011

Ny vase, og en tilståelse:)))

 

En lite tur ut av døra (arbeid) og hjem igjen med ny vase til gåsungene:))
Jeg hadde pyntet med de på hjørnebordet oppi et høyt t-lysglass, men da synes
kattungene det var knallgøy å nappe de ut........

 

Måtte prøve å finne en annen plass til de....og kansje noe bedre - som en vase f.eks.:))
Og den ble kjøpt i dag:))
Plasserte den i vinduet mellom stue og gang så ingen
små luringer får tak på den:)) 

Så tilståelsen................

Jeg liker IKKE rødt og gult og store "klonser" trøkka sammen:))
Så alle de gamle tingene jeg plasserte oppå skapet holdt jeg ut med i 4 dager ha ha ha..

 

Vasen ble fornyet med et putetrekk:)) for akkurat den var fin til den store
lerkekvisten....... Bøkene fikk plass i ei hylle rundt hjørnet, over et trappeskap 
ned til kjelleren:)
Så har det kommet 3 glassklokker på forskjellige fat frem...
Mine farger er nok hvitt,grått, beige........og selvfølgelig sølv:)

 

I den ene glassklokka har jeg generasjonsbilder.......
Min mor, mormor og lille jeg ligger underst..))
Fotoalbummene ligger inne i skapet, så kan jeg heller ta de ut i ny og ne og se:))

 

Symaskinen kom et stykke lengere borti gangen på et "pengebord" synes den
passet bedre der....
"pengebord" kaller vi dette  fordi, når vi flytta inn her for 25 år siden glapp
det ut av nevene og deiset i bakken - med glassplate:))
Mannen skjærte da til ei sponplate og jeg limte på 10 ører
over det hele:)) - 836 stk:))
Så det er ikke mye verd hi hi hi, men litt morsomt:o)

Ha en fin kveld, og i morgen er det nesten helg!

3 kommentarer:

Janne sa...

Heisann
Flotte bilder!!! Nydelig vase du har kjøpt:-)Jeg liker heller ikke rødt og gult i interiøret, så det blir ikke typiske slike høtidsfarger hos meg:-)
Har ikke fulgt bloggen din lenge nok til å vite noe om dette med radiumhospitalet, men skjønner av kommentarene at det gjelder sønnen din. Vil sende varme tanker og håper at det går bra med ham.

Klem fra Janne

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Her var det mye flott Janne:))

Nydelig den vasen med gåsunger, lurer på om jeg så en lignende på skeidar..
Jeg er veldig "fan" av den typen sølv i litt gammel stil..

Så lurer jeg på..
Hvor finner man slike grener med kongler på, hva slags type tre???
Jeg ser ALDRi slike rundt:))

Håper du får en kjempefin Torsdag:)

KLemmer

Ingunn sa...

Åååå , dette var fint.
Du vet , jeg elsker sølv og krystall.....eller glass og blanke ting om du vil.
Godt å høre om snille mennesker som du skriver om i forbindele med din sønns sykdom.
Ha en fin kveld , kjære deg. Nydelig bilde av hortensiaen over her forresten.
Stor klem fra Ingunn :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...