lørdag 5. februar 2011

Nymalt stuetak:)

 

I dag startet dagen med å psyke seg opp til maskering......Jeg elsker å male, men
hater å maskere hi hi hi..
Pga. en "gammel" prolaps i nakken måtte jeg være litt forsiktig....jeg har jo lett
for leve meg helt inn i arbeidet, og tenker ikke på hva slags følger det får.
Men i dag var jeg flink:)) og hadde mange kaffepauser:)

 

Kjenner jo litt  at jeg har "stresset" virvlene, for følelsen i to av fingrene
er litt mer borte nå.. ( har ødelagt den nerven som går ned til de to)
Men sååååååå gøy det var å male taket:))

 

Når jeg var ferdig måtte jeg nedom på apoteket og spe på med litt mer hostesaft..
Og da var fristelsen stoooor til å kikke fort innom andre butikker:))
Perleblomstene og den tøffe blomsterpotta med plante:) ble med hjem fra
Vågsbygd Blomster i Amfi senteret:)

Hadde tenkt å ha den sementpotta i stua.......men kattungene oppdaget planten
ganske fort, så det nyttet ikke..
Nå står den i kjøkkenvinduet og har samme sement farge som muren 
mellom kjøkkenskapene:))

 

Sist jeg malte stuetaket hoppet jeg fra stol til stol med malekosten...
og begynte sikkert litt tidlig.
- før kvistlakken var tørket, så alle kvistene har gjort seg til kjenne etterhvert..
Men nå er det hvitt igjen:))
Mannen lagde en stang som han festet til malerulla:))
- så slapp jeg å hoppe:))

 

Når taket ble skikkelig hvitt, så ble veggene skikkelig "gule" så til mandag er
det veggene sin tur til å få litt maling på seg:)
Men jeg er litt i tvil om jeg skal fortsette med lys antik eller bare ha de hvite?
Stua ligger østvendt, så det er ganske "mørkt".

I morra blir det tur til svigers og innom hytta for å hente ting å tang:)
som vil gjøre mer nytte for seg her i heimen:))
Ha en superflott lørdagskveld !!

7 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Nydelig header og nydelige bilder:DDDDD Tror nok jeg kommer til å fortsette med å ha hvite tak-plater og gule papirtapeter. Tror at jeg vil føle at hvite vegger blir for kaldt, men det var det med smaken da:DDDDD Men vi har vinduer mot øst og vest, og trenger derfor varme vegger. håper du får en fin morgendag:DDD klemz

Nanne sa...

Det ene drar det andre med seg... Det er vel slik man føler det når det dukker opp nye behov. Greatulere med gjennomført maling. Dete har vært skikkelig flinke...

My home is my Castle - by Kari sa...

Rart det med den malin gen. Det ene drar det andre med seg og man får en større jobb enn man hadde tenkt seg. Har gjort det samme jeg og, mange ganger hehe :)Flott ble det og for en jobb !!! Du er skikkelig driftig og flink !!
Har ikke fått lagt igjen kommentarer her inne, har vært noe på siden din og jeg har ikke kommet inn på kommentarfeltet.
Leste om radiumhospitalet.grusomt med kreft og jeg har ikke fått med meg hvem det er som er syk, men håper så indelig at alt går bra !!!! Krysser alt jeg har..

Klem,kari

Blonder og perler sa...

Driftig dame du, skjønner jeg.. Rart det der, når man først begynner å male - så er det mye som følger med..man oppdager nye ting som skulle vært gjort.

Fint ble det, hvertfall.

Ha en fin søndag.

Ingunn sa...

Så nydelig det er med nymalt tak !
Hjemme hos oss er det stort sett mannen som maler :) Jeg er skikkelig imponert av alt du gjør.
Tenker på flytting av møbler , alt som skal skrus ned og....opp igjen....
Så da er det bare å glede seg til neste "sprell" fra Jannes kreative verden.
Perleblomstene var forresten flotte oppi den krukka!
Klem fra Ingunn :)

Tino sa...

Som du står på! Lekre bilder du viser! Her skal både tak,vegger i kjøkken/stue males til våren samt kjøkkenskapdører. Gleder meg til det er ferdig ;)
Ha en fin søndag videre!
Klem T

Janne sa...

Heisann
Takk for hyggelig hilsen hos meg!!
Skal si du er flink!! Taket ble kjempe fint. Det er litt av en jobb å male tak. Jeg har malt alle takene her i huset også, pluss alle vinduer, dører, lister, masse panel m.m. Da vi bygde for 12 år siden, så skulle det jo være trehvitt:-(((
Pass på nakken din!! Lykke til videre med arbeidet!!

Fantastisk nydelige bilder av perleblomstene!! Du er veldig flink til å ta bilder - det er jo en kunst:-))

Klem fra Janne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...