tirsdag 22. februar 2011

Nytt kubbelys:))

 

I kveld lagde jeg eller rettere sagt pyntet jeg et kubbelys........ På min
mini shopping idag kjøpte jeg 2 pk med servietter.......

 

Og her har jeg "limt" på en serviett fra den ene pakken........ Jeg lagde en
del av disse før jul......så dette går fort når en har prøvd tidligere:) - 3 min.
Strykejernet ble brukt til å feste servietten.

Først tar du bort det ytterste laget på servietten - klipper den til etter str på lyset.
Så er det bare å stryke den på forsiktig:))
Stearinen smelter, men stivner med en gang, så servietten blir smeltet inn i lyset:)
Det kan være lurt å ha bakepapir mellom servietten og strykejernet........men jeg har
 eget strykejern til dette, så hopper over bakepapiret........ tørker bare av strykejernet
etterpå om det skulle komme noe stearin på:)

 

Det er resten av pyntingen på lyset som kan ta noe tid - om en vil pynte noe mere:)
Jeg pleier å "lage ting i hue" først, før jeg gyver løs........da går alt så
for atte:)

Et lite fat med litt tirsdags snop og t-lys i glasset...
- for det er jo tirsdag:))

God natt og drøm søtt:)

4 kommentarer:

Solstrålå sa...

Vakkert Janne!
Lagde slike til jul jeg og,kjekke gaver!
Natti!
Nå må jeg krype i loppekassa!!!
Goe klem fra Sol

Ingunn sa...

Ja , her var det skjedd mye siden sist !
Ny , flott header igjen :)
Skapdørene ble bare kjempeflotte .
Du er så kreativ og flink . Rene tryllekunstneren , jo ;)
Nydelig pynta lys også . Det er så lekkert alt du lager , at.
Ha en god natt. Klem fra Ingunn :)

Hjertedamas blogg sa...

Vakkert lys, og vakker header:DDDD klemz i natten.

Tromsøjente på 39 sa...

Skikkelig fine de lysene du lager!

Inspirert som jeg ble tidligere, gjorde jeg forsøk på dette i juletider. Det kvalifiserte ikke til innlegg på bloggen. Da strykhjernet var smurt inn i stearin avsluttet jeg prosjektet, med servietten halveis på. Glemte den viktige biten med papir i mellom,, Hahah :)

Klem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...