søndag 6. februar 2011

Småprosjekter.......

 

I dag har vi vært til Åseral og besøkt svigers......Det var egentlig bare mannen
og eldste sønn som skulle opp og montere webkamera i fjøset:)) men da
så jeg mitt snitt til å være med for å sjekke ting å tang på hytta som ligger i nærheten.
Mannen sa bare " må vel ha med tilhengeren da"
Ja, svarte jeg fort:))

Og det som kom med hjem på tilhengeren var dette vaskevannskapet:)
Hadde det stående på hemsen, men nå vil jeg ha det her hjemme 
på soverommet:)
Har to sett med fat og mugge, men fikk ikke bestemt
meg for hva jeg skulle ha med hjem.....dukker vel opp noe annet kansje:))

 

Det er onkelen til min svigerfar som har laget dette,( 1933)  så derfor er det ekstra moro
å eie dette, men......... jeg vurderer opp og ned om jeg skal male det.
For høre med mannen om han har noen meninger - er jo han si slekt det er fra..

 

Men dette over her har jeg meninger om:))
På det ene soverommet på hytta hadde jeg mange gåsunger i ei krukke, så da nappet
jeg ut ett par greiner som jeg skal pynte med på et fat her hjemme.

De gamle avisene (1943 - 1953) hadde jeg hengende i "lesehjørnet" ved hjelp
av buksehengere:)) Nå vil jeg male buksehengerene hvite og ha de på badet med
avisene på og henge de på den nye hylla:))
Den sorte lysetaken tror jeg at jeg skal spraye med zinkspray........:))
Alltid moro å male eller spraye noe, og blir det ikke bra så maler jeg
en gang til:))

Men i morra er det stueveggene som skal få maling på seg....så får jeg se om
jeg diller med disse småtingene i pausen:))
- eller etterpå.... har ikke så mye vegger........................................:o))


Tusen takk for hyggelige kommentarer og hjertelig velkommen
til nye følgere! 

Ha en fin kveld og deilig, ny uke!

( plutselig ble det forandringer igjen med fargen på bloggen:o) )

5 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

For et nydelig skap!!!!! Nå hjelper det kanskje ikke at jeg sier at du ikke må male det, for du har sikkert allerede bestemt deg, he-he. Det er gjerne sånn med oss damer:DDDDDDD Men jeg likte at det var noe annet enn hvitt:DDDD Men det er kanskje fordi jeg er ferdig med å male alt mulig, og angrer vettet av meg for alt jeg har malt:DDDD Noe jeg aldri kommer til å si til Gubben er at jeg aldri, aldri, aldri skulle ha malt skapdørene på kjøkkenet for et år siden. Nå er det forsent, og jeg må gjøre det beste ut av det :DDD DVS male videre, he-he. Jeg har blitt glad i ymse brunt og furu igjen:DDDDD Håper du får en flott uke som kommer:DDD klemz

Solstrålå sa...

Kjempefint skap,jeg er i malemodus enda,og ville malt det,hi,hi!!
Blir vel en stund til furu får sin renesanse her!
Men en skal aldri si aldri :o)))
Masse kjekke prosjekter hos deg1
Sinkspray er knall fint1
Goe klem fra Sol

Ingunn sa...

Ikke mal , ikke hør på Sol.
Hun maler alt hun kommer over, den dama der.
Du skulle sett mannen hennes.......helt hvit han også....og katten og.....
Neida. Jeg bare tuller......
Jeg sier som " hjertedama " du har nok allerede bestemt deg ;-)
Klem fra Ingunn :-)

Havfruen sa...

Åh..for noen skatter...disse hadde ikke jeg malt heller nei!!
Regner med mannen har sin mening også:))
Ha en fin mandag, klem fra meg:)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Janne!

Takker så mye for koselige kommentarer fra deg og jepp du hadde riktig ang vinduene hehe!

For et møbel du har fått i hus, slike skap er bare så kule. Tror jeg hadde malt det hvitt for det fremhever det på en helt annen måte:) Du får høre hva gubben mener, kan jo være greit at han får si sin mening...

Du har noen les mange prosjekter på gang, så gøy..
Du har mye fine detaljer hos deg og
så mye flotte bilder i innleggene.
Det er kjekt å besøke deg.

Gleder meg til å se mer;)))

Ha en fiiiin kveld.
Klemmer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...