torsdag 24. februar 2011

Til småfuglene.....

 

Det er jo snart sesong for at småfuglene skal finne seg et koselig hjem de
kan bygge sitt rede i:)
Det er mannen som har laget disse fuglekassene
etter idè fra meg hi hi... Og første året flyttet det inn fluesnapper i nr. 11 og 13:))

 

Vi har satt opp 3 stk rundt hytta...og i denne eneboligen er det kjøttmeisen
som har flyttet inn:)

 

I nr 5 og 6 er det fluesnappere:)
Det alltid spennende og se om huset er bra nok for fuglene, men jeg ser jo
at om døren er for smal, så hakker de den bare litt større:))

Gleder meg til våren med masse fuglekvitter:))
 og spesiellt til den nye fuglekassen vi satt opp her hjemme........

 

............ Om den blir godtatt av de små:))

Det har vært en del leven ved frokostbordet:)) så mange av stolpene
på stakittgjerdet mangler.........så jeg får enten lage en ny vri på
gjerdet - eller reparere med nye ispinner:))

I dag er det sludd/regn i luften her........og bare 2 kuldegrader:))
men regnet vil nok fryse på bakken, så da blir det
glatt enda en gang.......

Ha en fin dag !
 

5 kommentarer:

Nennes sa...

så kule fulehus, sånn skulle jeg hatt også!

Hjertedamas blogg sa...

Morsomme fuglehus. Dårlig med det her:DD Kjøpte nek til jul, hvor ingen har vært på. Og ballene med mat, ramlet ned og ble spist opp av vovvene mine. Ja, ja, sånn er det med den saken. Klemz

Ingunn sa...

Skal si fuglene bor standsmessig i deres nabolag ! Kjempekoselige hus !
KLem :)

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så søte fuglehus fuglene har fått...blir sikkert rift om "leilightene" tenker jeg:)

Ønsker deg en flott torsdag videre:)
Klem Marianne

Fru R. sa...

Takk for kommentar.
Jeg falt bare pladask for denne puten, har tenkt på den i en måned..hehe.
Koselig med fuglekasser, vi har og på nytta, veldig kjekt å følge med på !
Klem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...