tirsdag 15. mars 2011

Flittig Lise i boks:o))

 

Og det i en kattematboks:)

 

Man tager hva man haver........og gjenbruk er morsomt:)
5 kattematbokser plassert på et avlangt fat som passet perfekt i vinduskarmen.
Fatet er noe bulet, så jeg ut og feide opp litt strøsand/singel etter 
kommunes strøbil hi hi - gjenbruk:o) som jeg la i bunden.

Nå står boksene iallefall sånn nogenlunde i vater.......
Bevis på hva som skjuler seg, har jeg festet til litt hamptau og knyttet rundt:)

 

Hengepetunia har jeg sådd direkte på vokseplassen (tror jeg) under en
glassklokke:)
Disse frøene har jeg aldri prøvd (sett) før, så da jeg åpnet pakken så jeg egentlig
ikke noe mere da heller hi hi... på med lesebrillene, og da skimtet jeg noe:)
- men det var vanskelig å få tak i dem......, så blir spennende å se
om det skjer noe oppi her:o)

 

Inni pakken lå det en liten vakumpakke med 5 frø visstnok........klint
opp i hjørnet, så om de havnet i denne potten eller bare "blåste" bort vet jeg ikke:)
Men gjort er gjort og elg er fremdeles elg:o))

 

Noen av frøene til Løvemunn havnet i lyslykta.......og for å huske det brukte
jeg en ispinne som jeg skrev navnet på:)

 

Disse frøene var litt lettere å se:) men om DET hjelper noe blir spennende å se.
De andre frøpakkene skal visst åpnes i april, bortsett fra Lavenel som skal inn
i kjøleskapet i 2 - 3 uker.....for så og ut for å begynne å spire og så settes lyst og svalt...
Tomatfrøene skal jeg ha i de minidrivhusene av fotorammer:))
Ble ikke mer tid til dette pirkarbeidet i dag............fordi jeg satt i gang med
flytting av sjenk, kommmode og konsollbord bl.a - for så å flytte nesten alt tilbake
til utgangspunktet hi hi:o)

 

Det er yttergangen som skal til pers nå..........så når jeg blir ferdig blir
det nok litt bilder:))
Plantet en "pletter i luften" i et melkespann som jeg har på sjenken i yttergangen
foran vinduet inn til spisestuen.......dette er det eneste vinduet jeg har
i gangen, så får holde et øye med den om det blir for langt borte
fra dagslys........

Ha en flott kveld dere!!

6 kommentarer:

Tromsøjente på 39 sa...

Så hærlig at du også har plantet. Gleder meg til å følge med hvordan det går. Måtte le litt da du beskrev frøene til Petunia, for samme opplevelse hadde jeg. Knøttsmå og noen få. Var også usikker slik som du, om de overhodet havnet i jorden, men idag jublet hjertet, for der var to små sprett. Blir noe oppi der med andre ord :).

Kjenner på armene at det går fint for meg å lage en liten genser ekstra. Tenkte faktisk jeg kunne handle garnet denne uken, og ta fatt når jeg er ferdig med gutten sin. Må bare spørre om du ennå vil ha en slik til lilletulla,, også lurer jeg på om det er den i natur og lilla eller den i rosa du ønsker?

Ha en fin fin dag. Klem :)

Tromsøjente på 39 sa...

Så hærlig at du også har plantet. Gleder meg til å følge med hvordan det går. Måtte le litt da du beskrev frøene til Petunia, for samme opplevelse hadde jeg. Knøttsmå og noen få. Var også usikker slik som du, om de overhodet havnet i jorden, men idag jublet hjertet, for der var to små sprett. Blir noe oppi der med andre ord :).

Kjenner på armene at det går fint for meg å lage en liten genser ekstra. Tenkte faktisk jeg kunne handle garnet denne uken, og ta fatt når jeg er ferdig med gutten sin. Må bare spørre om du ennå vil ha en slik til lilletulla,, også lurer jeg på om det er den i natur og lilla eller den i rosa du ønsker?

Ha en fin fin dag. Klem :)

Tromsøjente på 39 sa...

Takk takk :)

Det der skal vi komme godt i land med ;) Tror jeg vil strikke den i akkurat samme garnet også, for vet du, Mirasol er fantastisk å ha på seg. Den er såå myk og deilig :)

Vet ikke helt hvorfor kommentarene kom to ganger,, er spent å se hva som skjer med denne :)

Klem

Tromsøjente på 39 sa...

Det tar vi bare etterhvert,, ikke noe stress :)

Bare Mio sa...

Så flittig du er, skal bli spennende å følge plantene dine.
Jeg har aldri fått til det med innesåing.
Men jeg tenkte jeg skulle prøve meg på noen frø som jeg kan så direkte på uteplassen.
Så smart å bruke lyslykter.
Ha en fin onsdagskveld.
Klem fra Mio

GundaM sa...

så smart da og praktisk, og hvem har vel ikke en slik kattematboks eller ti ...? hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...