torsdag 3. mars 2011

Har du hage-verk?

 

Jeg må vel innrømme at jeg kjenner et snev til denne verken ja:))
Men her i Kr.Sand er det fremdeles mye snø, så jeg får være tålmodig, men et
snev av vår har jeg fått i hus:)
For 3 uker siden var jeg ute og skjærte av en gren fra kirsebærtreet........og
nå har det begynt å blomstre bittelitt:))
Det er Fies notiser som vil at vi skal dele om vi har litt hage-verk:))

 

Et enkelt blomsterbed på terrassen.........før jeg gikk igang med å lage hage, så
måtte jeg jo være litt kreativ på terrassen:))
Stablet steiner i ring, la ned plast med små hull, fyllte i jord og plantet
stauder og en vintergrønn.
2 bjørketrær har visst sådd seg selv oppi her, så de må jeg flytte til våren..

 

På en annen terrasse sto et stort furutre, men når høststormen satt inn
svaiet det mot garasjen......så vi måtte hugge det, men sparte igjen ett par meter:)
Da så mor sitt snitt til å få et blomsterbed til:))
Stablet flate steiner rundt stammen, la i plast og fyllte i jord og plantet i vei:)
Ved siden av (bak) var det et villskudd fra et plommetre som jeg "spikret" 
fast til stammen - og som årene er godt er det blitt ganske mye greiner rundt, og 
i fjor kom det 10 plommer:))
En forsythia har også strekt seg og opp mor stammen.

 

På den mellomste terrassen som ligger mot sør har vi laget en liten hagedam:)
Mannen har laget broen:)
Vi kappet av terrassebordene og satt på støtter rundt, så la vi ned en sort
folie, fyllte opp med litt runde steiner og en liten fontene og så vannet:))
- Etter å ha gravd en del hi hi..

 

Jeg har ingen hage som er vannrett hjemme:))
så dette bilde er fra hagen på hytta.........
Et solur som ble laget sånn fort og galt, men det virker:))
Sjekket klokkeslettet på bilde og det er tatt 12.07........På hytta har vi solen fra
kl. 10 til 20.30 på sommeren, så det står 1/2 9 på den siste steinen:o))

ÅH, SOM JEG GLEDER MEG TIL SOMMER OG HAGE:)

6 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Nydelig den fontena med broen er:DDDDD Nesten så jeg blir lei for at jeg ikke har større hage enn det jeg allerede har:DDDD Gosj, tenk på hvor mange snegler jeg hadde hatt plass til da, he-he. Nydelig hage du har. Liker det at den ikke er en flat firkant:DDD Klemz

Tromsøjente på 39 sa...

Å hærlige :)
Bed på altanen, dam og solur! Ikke bare imponerer du innomhus, du har jo en (to) flotte hager å boltre deg på, og det gjør du :). Gleder meg også vilt til hagetid!

Min er for øvrig mye mere beskjeden, men den gir mange timer med glede lell :).

Tro om jeg må lage bed på altanene... hmm

Utrolig bra bilde av kirsebærgrenene!

Takk for koselige kommentarer. U make me smile. Klem :)

Gry sin lille verden sa...

Nåhhhh.... for en hærlig hage - masse flott inspirasjon å hente her :)

En drøm - rett og slett!

Klem

Fies notiser sa...

Gurimalla for et verk! Jeg er mektig imponert over alt dere har fått til, hauger av tips å tjuvlåne fra - med eller uten terrasse :-D
Og tusen takk for at du ikke bare deler hos meg, men har lagt ut lenke! Kjempemorsomt :-)
Jeg skal definitivt følge med videre her hos deg.
Ha en strålende enda-vinter-dag :-)
HS

Bare Mio sa...

Så flotte bed og dam du har laget.
Og for et flott solur, så stilig.
Nydelig bilde av kirsebærgreinen.
Gleder meg også til hagesesongen og til å følge hagen din videre, for her er det masse inspirasjon å hente.
Ønsker deg en fin fredag.
Klem fra Mio

Trinity sa...

Dette var inspirerende. Jeg har en stor veranda som jeg ikke vet hvordan eller hva jeg skal gjøre noe med, men jeg ser at et bed eller planter kunne gjort seg godt. Spesielt vintergrønne trær.
Soluret likte jeg også godt og ser for meg at jeg kunne gjort noe lignende på hytta. Det vil bli lettere for barna å vite hva klokken er da - og de trenger ikke spørre hele tiden :-)
Lykke til videre med hage-verk.
:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...