tirsdag 8. mars 2011

Kurv av hønsenetting:))

 

I dag har jeg laget meg en kurv av hønsenetting ved hjelp av hamptau, ståltråd
og en bolle til mal:)

 

Det gikk ganske greit:) og bare et kutt i fingeren av ståltråden:))
Jeg begynte med å legge hønsenetting over en litt stor bolle/skål og klipte til.
Brettet kanten godt innover bollen........for så å vippe opp litt igjen og fjerne bollen..

 

Da hadde jeg fått en grei form...........men for å markere kanten brukte jeg litt
hamptau som jeg tvinnet rundt kanten og inn i hullene.....
Så festet jeg ståltråd sånn ca midt på hver side - først en som ble litt tynn, så
jeg tvinnet en tykkere rundt etterpå:))

 

Så var det bare å stæsje med det jeg hadde innen rekkevidde:)))
- en bit linstoff i bunden og ett par kunstige lavendel........og egg som hører
hønsenetting til:o))

 

Ikke mer som skal til:))

Den opprinnelige planen min i dag var å lage et lite bur til planter....
som jeg så i den ene boka jeg kjøpte her om dagen... ( inred lantligt inne & ute)

 

Bilde fra boka......
Men det så litt enkelt ut hi hi......bare å rulle rundt og "sy" det sammen med
litt ståltråd og snurpe det sammen øverst med litt hamp:))
- men tror nok at jeg vil prøve meg alikevel........til våren:o)

Ha en nydelig dag dere!
Og tusen takk for kjempekoselige kommentarer....og hjertelig
velkommen til dere nye følgere!

7 kommentarer:

Veronica sa...

Takk for hyggelig kommentar, ja den gode plassen vår ute kompenserer mye for det lille huset. Så flott kurven ble. Er bare så moro å følge deg og se alt det gøye og flotte du tryller frem!!!!

Klem og gratulerer med kvinnedagen.

Veronica :-)

Fies notiser sa...

Kjempemorsom :-)
Man tager det man haver, sånn liksom...
Tenker dog det ble noen hullete fingre underveis?
Gratulerer med dagen, forresten!
Klem

Hjertedamas blogg sa...

flott kurv!!!!!!! Klemz

Torill sa...

Kunne jo bare være deg :))
Ha en flott ny kreativ uke!
Klemz

Havfruen sa...

Du får det til å høres så enkelt ut:)) Den ble kjempefin!! Nok en gang imponert!!
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Så kul bolle Janne. Den var rett og slett sjarmerende:))
Jeg har også bestilt bøkene takket være deg. Jeg måtte ha de i samlingen min og det var jo så billig..
Håper de kommer før helgen så jeg har lesestoff og kose meg med når helgen inntreffer igjen.

Du er så utrolig FLINK, måtte bare si det IGJEN.

Gratulerer med kvinnedagen:)

KLemmer

Nanne sa...

Det er bare fantasien som stopper slik kreativitet.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...