torsdag 24. mars 2011

Litt nytt, litt gammelt og tja....

 

Det gamle er denne bordbiten som en gang i si tid var festet på ei plenrulle
....eller noe lignende:) fra krigens dager........ resten står til pynt nede i hagen...
og da vi flyttet den ned dit, ramlet denne biten av:)) og siden har den ligget
på terrassen..........
I dag ble den forvandlet til to veggskilt:)

 

Saget av 25 cm fra hver ende for å beholde de gamle rustne spikerene.
Borte hull og tredde i litt hamp til oppheng:) Litt kormers å få tauet inn i hullet
men plan B var å bruke ei lita heklenål for å få tauet gjenom om jeg ikke
hadde klart det av meg sjøl:))

 

Det funket jo dette:))
" I haven" skiltet er litt tidlig å ta i bruk........for der er det snø fremdeles.
( høygaffelen brukes på dørselgere) hi hi, neida.

Det nye er................
 

........... Denne hvite benken:))
Tidligere hadde jeg en gedigen gyngestol her, et bord og en stol til...så
det tok sin plass pluss at jeg måtte ha en krakk til å hvile beina på..
Nå ble det romslig å bra her:) 
 

.........Er litt i tvil om jeg skal beholde bordet, eller bare bruke litt av benken
til kaffekoppen:)) som kan flyttes etter behov eller hvor solen treffer:)

Idèen jeg fikk i går etter å ha ryddet litt på terrassen var 
å lage en blomsterkasse:) som blir Tja....

 

Og det av denne broen over hagedammen:)
Mannen laget denne broen for en del år siden, og ubehandlet som den er
trodde mannen at den var farlig å gå over..........litt råtten kansje(?)

 

Så da er min plan å sette den opp her under vinduet på høykant:))
I buen og på veggen fester jeg litt plast, fyller i litt småstein/leckakuler og jord:)
Så får jeg samtidig "bord" rundt til kaffekoppen og interiørblader.......
(ser for meg en klimatis klatrer opp i midten)
Denne terrassen er mot øst, så blir lite brukt. Vil heller ha litt mer planter
her enn hagemøbler..
Til venstre går det trapp ned til en til terrasse........der skal jeg ha de gamle
hagemøblene som sto her tidligere - må bare male de hvite.........:o))

Vi prøvde å flytte på broen i dag.........men siden snøen just er smeltet, så
fikk vi ikke rikket den hi hi...så jeg må ha noen dager med sol
og gjerne vind:))

Nå blir det matlaging her og så kommer et par
av guttene innom:))

Ha en fin dag!

OPPDATERING:)

 

Takket være et par av guttene på besøk:)) fikk vi flyttet broen:o)
- den var tung.........
Nå får den stå her og gjøre nytte for seg:)

 

Det ser kansje litt smalt ut, men det er ikke så smalt, så er det ca 70 cm dybde
og litt bredere nedi.
Og samtidig fikk jeg nytt "bord" til kaffekoppen.........
Blir ikke planting enda, men nå er det jo helt klart til den vakre dagen:o)

( så trengs det visst litt maling også....) 
 
 

11 kommentarer:

w sa...

Så flotte skilt:) Så fint dere har det:)

W

Romantikk-takk. sa...

Så stilige skilt. Du har hageplanene klare ser jeg,
blir nok lekkert.
Klem Mette.

Ingunn sa...

Koselige skilt.
Genial idè med brua som bord.
Dette blir gøy å følge med på.
Klem fra Ingunn :)

Havfruen sa...

Takk for inspirasjon:)) Skiltene ble knall og den høygaffelen var råtøff....kan jo brukes til mere enn dørselgere, hehe:))
Smart med gjenbruk av brua......
Lykke til med maling av hagemøbler....etter å ha malt huset (100 l maling) i fjor sommer, malte vi hagemøbler.....jada, vi har prosjekt i år også men de største, jobbmessig er gjort!
Fin kveld til deg, klem fra meg i fortsatt storm og uvær!

Maren - Vår lille verden sa...

sååå fint du får det:D

Solstrålå sa...

Genialt!Skikkelig gjenbruk det her!Du kommer på det.Skal bli kjekt å se det ferdig.
Ha en fin kveld.
Goe klem fra Sol

Tromsøjente på 39 sa...

Åh, så hærlige bilder. Vet ikke hvor jeg skal begynne å kommenterer, så jeg må ta en felles på alt du viser... Nydelig :). Tenk så hærlig at du kan pusle ute og ordne til :)

Stor klem :)

Tromsøjente på 39 sa...

Åh, så hærlige bilder. Vet ikke hvor jeg skal begynne å kommenterer, så jeg må ta en felles på alt du viser... Nydelig :). Tenk så hærlig at du kan pusle ute og ordne til :)

Stor klem :)

Ellen - la bella vita sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen ♥
Har endelig litt tid til blogging igjen etter en brå start med jobbing etter permisjonen ;-)
Så fine skilt! Kjempe stilig!!! :-)

Klem fra meg!

Furulunden sa...

Så fint!! Denne siden åker rett inn på min facebookside, så andre kan oppmuntres også:)Du finner siden via min blogg:)

Hespe sa...

Så flott skiltet ditt ble, og broen fikk jo en flott plassering :o) Deilig nå som vårsesongen er i farta - ja nå om dagen 'hører' vi jo hvordan snøen forsvinner, og det er jo bare såååå herlig!!!

Ønsker deg en fin fredag og en flott kommende helg!

Klem fra Hildegunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...