fredag 11. mars 2011

Minidrivhus Del 2

 

I dag før jeg "løp" til jobb, lagde jeg et nytt minidrivhus av fotorammer...
Prøvde med forskjellige størrelser på rammene denne gang.

Dette trenger du: eller dette brukte jeg:)

2 rammer på 20 x 25 cm
2 rammer på 13 x 18 cm - sidevegg
4 rammer på 10 x 15 cm - tak
Drill
Bor
Skruer
Liten drill eller skrujern
Vinkler
Hengsler
Stiftemaskin

 

Først MÅ du bore hull til skruer - ellers vil det sprekke.
Jeg borte hull i kanten der hvor glasset skal stå, så skru de godt inn:)
Pass på at skruene ikke er for lange, men lange nok til å gå litt inn i den andre.
Jeg borte hull helt gjenom der hvor skruen skal inn - fordi det skal så lite til
før det sprekker når rammene er så tynne.

 

Vinkler ble skrudd på i hjørnet - husk å bore hull først.

 

Rammene til taket ble stiftet fast to og to....
- og som dere ser, så gikk det litt fort:))
Så la jeg den ene ned, og limte den andre på - loddrett....

 

Så skrudde jeg på hengsler.

 

Glasset er på plass:)
For å slippe å se de stygge "hempene" som holder glasset på plass kan en
også bøye de andre vei, og da lime glasset på.
- men jeg er ikke nøye på det selvgjorte :))

"sølvfatet" kjøpte jeg i går på bruktbutikken - 30 kr og var årsaken til valg
av størrelse på rammene:)
6 kattematbokser ble det plass til - som jeg etterhvert skal bore hull i, og kansje
så litt tomater.........

 

Jeg ville jo ha sprayet det i zink.......men ble for ivrig etter å sjekke
om glassene passet pga skruene at det glemte jeg:)
- så måtte jeg forte meg for å rekke jobben....
- så en vakker dag skal glassene ut og drivhusene skal få ny farge:)

I toppen av endeveggene er det fremdeles åpning, men her skal jeg skjære til ei
sponplate e.l
Da er det bare å legge det på høykant og merke av størrelsen på åpningen
- og prøve å skjære ut i samme størrelse:))
- så lime det på, men kun i taket.....for det skal jo kunne åpnes.

 

Tror jeg vil male det ene i hvitt og gjøre det litt shabby:))
- for se til uka.....
Kan jo være fine å bare ha til pynt........
med noen t-lys og småplanter:)

Nå blir det vel litt tv - det som er igjen av kvelden, så er det jobb igjen i morra...
- men bare til kl 16:))
Og sååååååå er det helg på meg:o))

GOD HELG ALLE SAMMEN!!

6 kommentarer:

Tromsøjente på 39 sa...

Hei hei i kvelden :)

Så fine disse ble. Var så spent å se hva du fant i bruktbutikken, og nå fikk jeg svar. Stilig! Har vist bildene til mannen for å vise prinsippet,, jeg har nemlig funnet ut at jeg vil ha slik i større stil og tenkte kanskje vi fant gamle vinduer i utsalget på fyllinga,, helst gamle slitte med ruter ;). Takk for tips.

Jeg fant ikke noe på gjenbruksbutikken, men gutten fant en haug med VCR filmer til 5 kr. stykke. Egentlig fant jeg noe, men jeg kjøpte ikke for jeg var så usikker. Angrer! Det var ett kaffeservice, nesten komplett, det var 6 fat og 5 kopper med tefat. De var fra China (hehe, må jo være bra da eller?) og størrelsen var utrolig søt. De "netteste" fat og kopper jeg har sett. De hadde passet ypperlig på det lille rund-bordet hvor det er begrenset plass, der jeg og venninner sitter og koser oss. Chaise!

Vet du, de kostet 35.- komplett. tenk å være så dum :o/. I morgen er det stengt, men tenker jeg skal tilbake for å se om de er der på mandag ;).

Nå skal jeg prøve å laste ned fhotoscape igjen. Den jeg prøvde igår ville først ha en scann på maskinen for feil, den fant 333 stk., og jeg fikk ikke noe program. Linken din hadde tre forskjellige, og nå skal jeg prøve en annen ;). (mannen sier det er bare tullefeil og reklame for å selge meg noe for å fikse de opp)

Må du ha fin dag på jobb i morgen.

Klem klem :)

Ingunn sa...

Hei igjen.
Så flott at du viser hvordan vi kan lage sjøl.
Det liker i alle fall jeg .
Kan godt være jeg prøver meg også.
Ha en fin helg , Janne.

Stor klem fra Ingunn :-)

Hjertedamas blogg sa...

Du er virkelig kreativ!!!!! Jeg kjøpte en bok på nettet for en tid tilbake, som handlet om gjenbruk. Dritdyr bok, og utrolig dårlig. Du har mye bedre ideer til gjenbruk. Når skal du samle ideene dine, og sende de inn til et forlag? Klemz i natten, mens Mini tømmer natt-flaska si :D

mona.z sa...

De ble vkirkelkig flotte! Jeg er mektig imponert over hva du får til:) Så flott at du skrev "bruksanvisning" kanskje jeg kan klare noe lignende? (tviler egentlig på at jeg får det til;)Likte veldig godt "smykkefjøla" og tørkerullholderne. Tusen takk for for at du deler så mye kreativt og flott, klem fra Mona

Ingunn sa...

Hei.
Jeg trodde ikke du var redd for noenting , jeg ;)
Du har jo stadig noe nytt og stilig på bloggen.
Ny header osv...

Ha en fin lørdagskveld.
Klem fra Ingunn :)

Marits Hverdagsgleder sa...

Du er jo bare råflink! Jeg bare måper av beundring. synes de var lekre i sort jeg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...