mandag 14. mars 2011

Nå er jeg igang.................:o))

 

Elsker våren, og denne tiden er helt spesiell.........Nyskjerrig tar jeg meg
en runde rundt huset hver dag for å se om det snart begynner å spire:)
Fuglene kvitrer av glede............

 

I dag på min runde......fikk jeg øye på 3 -4 lyslykter som stakk opp av snøen:)
Ja, for jeg har en tendens til å glemme alle lyktene ute, så fort jula er over......
Men i dag fikk jeg de inn......og planen med disse er å bruke de til drivhus. 

 

I denne har jeg laget en form til å så i av hønsenetting som er kledd
med folie:) så får jeg se hvor jeg skal plassere den....synes den ble litt fin hi hi
så kansje jeg kan ha den i stua ved vinduet:)

Har også vært en tur på hagesenteret............

 

- og 6 pk frø ble med hjem........
De siste årene har jeg kjøpt alt ferdig av sommerblomster, men nå er jeg veldig
gearet til å klare dette selv:o))
- må bare legge forholdene til rette - flytte sofaen om nødvendig hi hi:)
Kjøpte ei pk med lavendelfrø (staude)........og leser: så tynt i fuktig jord, og sett potten 
i kjøleskapet i 2 - 3 uker...... hmm, bare jeg ikke glemmer den der....

Uansett........så gleder jeg meg villt for hver dag som går, og få oppleve at alt
utenfor blir vakrere og vakrere......

Jeg er med på en utfordring hos Moseplassen, og nå er det avstemming på gang:)
- så tar turen innom og se på alle de flotte bidragene!

Ha en fin kveld!
 

7 kommentarer:

Kristin sa...

Ja, herlig tid! Jeg har vært en tur på hagesenteret og kjøpt lavendel jeg også, men greit å få vite at de skal stå i kjøleskapet (!) ei stund. Logikk sier meg at frø ikke spirer da men...:)) Lykke til med såinga! Drivhusideen var jo kjempesøt da!

Klem Kristin

Hjertedamas blogg sa...

hmmm, jeg var på Plantasjen på søndag, og kom hjem med en del greier!!!!!! Men alt var i fake, he-he. Inge frøposer her gett!!!! Har prøvd å så mange ganger, men blir ikke fornøyd med resultatet. Derfor kjøper jeg dem ferdig, og setter ut.Det går mest i urter og roser, her hos meg. Håper å få gjort litt i hagen i år!!!!! Vi har i flere år bodd mer eller mindre på campen i sommer halvåråret, og derfor har hagen fått være i fred, ha-ha-ha. Det vil si at brennesla har vokst meterhøy, og spredd seg over det hele. Og snegelene har overtatt resten. Så i fjor valgte jeg å være hjemme hele sommeren, og begynte jakten på sneglene. Gubben og jeg er noe uenig i hvordan man blir kvitt brennesle. han mener at det holder med å klippe den ned, og jeg mener at vi må ha en mini-graver inn i vår lille hage. Så inntil Gubben finner ut at kjerringa har rett, så består altså "gressplenen" av brennesle. Men jeg ønsker meg bålplass, så vi får se om jeg ikke blir kvitt noen kvadratmetere med ugress i år!!!!! Men hagen på campen, det er fin, he-he. Urtehage og rosehage. Mens den hjemme er....... overgrodd. Cottage garden???? Klemz (PS. lurer på om det er mulig å få brennesle-suppe til å smake HIMMELSK????)

Veronica sa...

Koselig at du er med på give awayen min og blir kjempeglad for hyggelig ord. Og sender dem rett tilbake. Gleder meg alltid til å besøke den herlige bloggen din!

Nå ser jeg frem til å kunne grisle i hagen etter en lang og trist vinter på disse kanter, så må en dag på en hagebutikk jeg også.

Klem fra Veronica :-)

Havfruen sa...

Smart å bruke lykta til drivhus:)) Jeg har fått ødelagt 4-5 lykter i løpet av vinteren...vind som har blåst de over ende...

Jeg har også kjøpt frøposer. FOr 1. gang, så jeg er spent på om jeg lykkes:) BLir spennende og se:)
Ja, nå våres det godt:)) Litt nattefrost her enda men dagene er gode:)
Ha en fin dag, klem fra meg:)

w sa...

Det er en flott tid vi har i møte nå:)

W

Christine sa...

Hehe, tror eg ska begynna og kalla deg for Petter Smart framover.
Bruka lyslykter te og så blomsterfrø i, e jo kjempesmart, har ikkje tenkt på at det konne gå an eg eingong. hihi.

Eg o, har alltid kjøpt "ferdige" blomster, men hadde vært litt kjekt og sådd frø sjøl o. Erterblomster e ein av mine sommerfavorittar, men får dei aldri te.

Og forhåpentligvis komme snart krokus, snøklokker, påskaliljer og pinseliljene opp igjen i fra vinterens dvale.

Åh , det e ei herlige tid me går i møte nå.

Mitt Landliv sa...

Hei,

Tusen takk for hjelpsom kommentar hos meg. Skal se om ikke jeg får det til nå! *håpe* Så koselig at du vil følge med hos meg, la meg til hos deg også - alltid spennende med nye blogger!

Ha en strålende dag videre :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...