onsdag 9. mars 2011

Redigering å sånt:)

 

Å redigere bilder kan være veldig morsomt...........og det finnes utrolig
mye å velge i. Noen koster en del og noen er gratis:))

PhotoScape er et superflott gratis program og det bruker jeg mest til de
bildene jeg legger ut her på bloggen sånn fort og galt:))
Der kan du ved et enkelt klikk gjøre om bildene til sorthvitt.........eller gjøre sånn
at de ser gamle og slitte ut:)  Og forminske de.....

 

Et annet gratis program som jeg har brukt på bildene i dette innlegget er et som
heter Tintii.
Jeg forminsket bildene i PhotoScape først, så må det lagres........
Så åpner jeg det i Tintii - det programmet gjør bildene om til sorthvitt men du
kan velge å beholde en farge eller to:))

På det øverste bilde her beholdt jeg det grønne......og på det neste beholdt jeg det gule:)
Men nå var det "mye" gult i bladene så det ble også med......
men det igjen kan du justere i PhotoScape:))
Nå laget jeg disse bildene litt for fort kansje - men for å vise og kansje
gi noen idèer......

 

Her er vårt skjønne barnebarn Celina som vi hadde besøk av i ettermiddag/kveld.
Lille krølltoppen:))
Her har jeg valgt smokken som fargeinnslag:)

Når du går inn på Tintii programmet får du automatisk opp 4 alternativ, men du kan
øke de til du ser hva du vil ha av farge:))
Litt vanskelig å forklare, men last det ned og prøv. Det er superduper gøy:))
Etterpå la jeg bilde i PhotoScape og valgte "film-effekt" og "Agfa-høy" da fikk jeg
en "blass - gammel - film" over:))

Last ned PhotoScape HER,  og Tintii HER om du vil prøve noe morsomt:)

Så ble det igjen litt sent på kvelden, så jeg får ønske dere
en riktig GOD NATT!!

10 kommentarer:

Bare Mio sa...

Så mange bra tips, takk for du deler!
Jeg bruker Photoscape, men nå skal jeg se på Tintii også.
Flott minidrivhus du har laget, du er så kreativ!
Ha en fortsatt fin uke.
Klem

mona.z sa...

Flott med redigeringstips til meg som er en superkløne. Har lagt meg til som følger av bloggen din, og ser frem til å lese mer og til å følge deg videre, klem fra Mona

Anne sa...

Fant den koselige bloggen din nå.
Mye fint å se og lse her hos deg.
Gleder meg til å følge deg videre.
klem Anne

Janne sa...

Så mye fint du har laget i innleggende under!!! Du er utrolig kreativ og flink!!
Takkk for gode tips til redigering!! Jeg bruker også Fotoscape, men har nok mye å utforske der:-))
Ha en fortsatt fin dag.

Klem

Laila sa...

Oi, Jeg har photoscape, men skal laste ned det andre programmet også nå - var stilig at man kunne ha bare en farge på bilde:-)

Ja, hadde vært gøy med ett innlegg trinn for trinn om drivhuset:-)

Liker bloggen din godt, du har så mange gode tips:-)

Tromsøjente på 39 sa...

Dette trengte jeg! Takk :)

w sa...

Så flotte bilder:) Takk for tips. Selv bruker jeg bare powerpoint, hvis jeg skal redigere. Det er jo ikke så bra, men duger sånn ca;)

Ha en flott torsdag:)
W

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Janne.
Takk for gode tips..
Jeg liker også godt Photoscape men kansje jeg titter innom det andre også etterhvert.
Det er ikke bare bare å laste ned for mange programmer heller for det kan fort bli kluss i systemet:))

Flotte bilder og kult med den gule effekten.
Ha en fin dag.
Klemmer

Havfruen sa...

Så søt Celina er;)) HErlig jente:) Tenker det var kos og ha henne på besøk:)
Bruker Photscape til å montere sammen bilder jeg...men sjelden jeg behandler de.
Ha en fin torsdag, klem fra meg:)

Hespe sa...

Hei på deg!
Så utrolig flotte bildene dine ble! Er kjent med PhotoScape, men ikke dette andre, så det tror jeg at jeg må laste ned og prøve!! Gøy å gjøre "det lille ekstra" med bildene :o)

Fin torsdagskveld til deg!

Klem fra Hildegunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...