søndag 13. mars 2011

Siste bruktfunn..

 

Før helga var jeg innom gjenbruksbutikken.........det jeg ville ha var
et fat som jeg kunne bruke til det mini drivhuset:))
- og det fant jeg pluss mye annet:)
Denne gamle kofferten var det første jeg så........og den har fått plass sammen
med de andre på skapet i yttergangen:)

 

Den øverste til venstre er ny, eller er jo en stund siden jeg kjøpte den...
og den er fra Skeidar:) De har de i 3 størrelser, og denne er den minste.
Tenkte i løpet av dagen og rydde bort vinterpynten fra gangen, og
da er disse koffertene greie til å stu vekk ting å tang i:))

 

Jeg fant to fat - et til drivhuset:)) på 30x40 cm og et rundt på 32 cm i diameter.
2 nydelige mugger, lysestake og 2 lysslukker.......

 

Skikkelig fornøyd med bruktfunnet:)) Men har ikke funnet den
perfekte plass til dette enda.....Har vært litt opptatt med så mye annet i helga
utenom jobbing......så jeg må fundere litt på dette til kvelden - 
eller morradagen:))

 

Nydelige detaljer på den ene lysslukkeren, og på den andre var det
gravert inn " Tunsberg antikktinn - håndstøpt" Prøvde å google litt men ble
ikke så klok...den er iallefall Norsk:))

Nå blir det fjerning av "vinter" fra gangen.........og inn med litt
vårfarger - om jeg finner noe:))

Ha en nydelig dag dere!
Her er det overskyet og ett par varmegrader...........litt snø her og der:)

7 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Masse herligeheter, kofferten et syn, og det sølvfatet har jeg makent til!!! Med inngravert hilsen fra gubbens arbeidsplass, den gang vi giftet oss for snart 28 år siden. Den har nå levd et liv i skapet, og bare blitt tatt frem for å bære kaker, en gang i blant. glemmer alltid å pusse fatet, så jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har stått der med tannkremen, og pusset og gnukket. Nå har den fått plass i tallerkenhylla- upusset!!!! Klemz

Havfruen sa...

Så mange skatter du fant da:)) Kjempefine ting:)

HAr rydda bort dunkåpa idag jeg....jeg er drittlei av å bruke den, hehe:)
La våren komme, klem fra meg:)

Solstrålå sa...

Flotte funn!!
Gjenbruk er tingen!
Ønsker deg en fin ny uke!
Goe klem fra Sol

w sa...

Så mye flott du fant:) Elsker de koffertene:)

Ha en flott mandag
W

Tino sa...

Så mye flott du fant! En slik gammel koffert er jeg på utkikk etter også, men det er ikke lett å finne.
Tusen takk for koselige kommentarer snille du. Jeg kan ikke forestille meg engang hva dere går igjennom med sønnen, det må være utrolig tøft med nye prøver og en enorm lettelese for hver ny friskmelding. Det blir vel noe man hele tiden har liggende i bakhodet. Vi vet ikke helt hva som kommerenda, men godt er kanskje det.
Klem T

Ingunn sa...

For noen fantastiske bruktfunn !
Du må jo ha vært på en antikvitetsbutikk ?
På onsdag reiser jeg på jentetur og da håper jeg å finne noen skatter.....
Det er gøy å så frø selv.
Jeg gjorde det før , men har så liten plass nå....
Litt blir det nok likevel.
Å , jeg gleeeder meg .
Godnattklem fra en natterangler til en annen :-)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Nå ble jeg MISUNNELIG her...
Digger koffertene dine og jeg digger alt det andre du har fått tak i..
Gurimalla for noen scoop:)))
Me Like!

Det skjer så mye her på bloggen din at jeg klarer ikke å henge med stort.
Jeg rekker ikke innom å kommentere på alle innleggene så mye skjer deet her.
Bær over med meg. Jeg leser igjennom innleggene når jeg først er inne:)))

Ha en fin kveld.
Her skinner solen og det er bare så deilig!

Klem:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...