fredag 25. mars 2011

Sommertid !!

 

Natt til søndag 27. mars går vi over til sommertid:))
Våren har vi hatt noen dager her i Kristiansand, så........sommer neste:o)

 

Egentlig synes jeg det er noe tull med hele klokkestillingen........
Vi mennesker tilvender oss det meste, om det er vinter eller sommer...men
for mange betyr kansje den timen frem og tilbake noe:o))

 

Litt "sjau" blir det med å få stilt alle klokkene.........så her i huset er det
mannen som har den jobben:))
Jeg har nok med å vite hvilken dag det er hi hi hi........neida, litt tøys, men her en
dag i uka.......fikk jeg "panikk"... jeg trodde jeg hadde glemt å gå på jobb:)))
er det mulig(?)
- sjekket kalenderen - uke nr............så ringer telefonen - fra jobb.........shit, tenkte jeg fort
men i samme øyeblikk oppdaget jeg at det var min fridag:)))
Det var en ekkel følelse.......

 

Telefonen fra jobben var bare om et infomøte om hageting å tang, så den
dagen er krysset av på kalenderen........
Må vel opp tidlig den dagen...........kl 07 Uæh......for egentlig er den jo bare 06! :o))

Vel, vel........ I går kjøpte jeg en til klokke:)) Og denne er fra Jysk og kostet
kun 59 kr!! Den er 30 cm i diameter og har fått sin plass i yttergangen.

 

Titt tei, her er jeg:)) 
..........."tidlig" en fredags morgen, og i følge kalenderen skal jeg på
jobb i kveld og i morgen.......
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer......og hjertelig velkommen
til dere nye følgere!
Ha en superduper flott helg alle sammen!

7 kommentarer:

w sa...

Flotte klokker du har:)
Jeg syntes også det er no tull med å stille frem og tilbake denne klokken. Har aldri helt skjønt hvorfor vi gjør det.

Ha en super fredag:)
W

Bare Mio sa...

Nydelige bilder!
Klokken var kjempeflott og så herlig når ting ikke koster allverden.
Synes også det er et styr med å stille klokkene, så her er det også mannen som gjør det.
Ha en flott fredag.
Klem

Tino sa...

Godt det likevel var fridagen din, men sikkert vemmelig før du visste sikkert.
En slik klokke har jeg også, synes de er kjempefine.
Har helt glemt å svare på hvordan hund vi har: han er blanding av shih tzu og Chihuahua, så en ekte gatemix ;)
Ønsker deg en kjempefin helg!
Klem T

Havfruen sa...

Titt tei, kosli` å se litt av deg:)
Sommertid er et herk!! jeg sliter nå innmari..skal jeg på jobb er jeg oppe senest 06...da er det plutselig 05 og det er natta det!! Major er helt skutt så tidlig!!
DEt er Gubben som stiller klokker her å ja!!
Prostestog mot sommertid?? hehe:)

Nyt helga, klem fra meg:)

anne - moseplassen sa...

lurer egentlig på hvem som fikk ideen om sommertid... enig i at man kunne greid seg uten.
koselig klokke :)

"Lillagul" sa...

Många fina klockor du har !
Jag har också överlåtit jobbet med att ändra klockorna på min "gubbe" :)
Så du får sova ända till 06:00 imorgon , jag får minsann knata upp 05:00 :)
Fortsatt trevlig helg !

mona.z sa...

Flott klokke til god pris, blir nok en tur på Jysk:) Mye styr med sommertid og vintertid, av og til går det helt i surr. Jeg stiller noen klokker og mannen noen. Vi er ikke samordnet nok, så klokken i bilen kan faktisk være to timer feil;) Jeg er glad det er frihelg for min del, hvis ikke hadde det blitt veldig kort hviletid mellom vaktene, og den er kort nok som den er, klem fra Mona

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...