mandag 21. mars 2011

Utekjøkken planer...og bruktfunn:)

 
I dag var jeg en rask tur innom Fretex.........og fikk med meg mye "snadder":)
Jeg har begynt å tenke terrasse, utekjøkken og hage, så det var helst ting
til utekjøkken jeg jaktet på..
Det første jeg fant var en gammel hestesko, LYKKE tenkte jeg:)) for det trenger jeg
i forbindelse med matlaging hi hi:)
så dukket det opp en slags sil/dørslag med litt kobberrester utvendig..og en ring for
å kunne henge den opp:)) Norgesglass blir alltid med hjem, så sant det
står Norge på de:o) 2 serviettringer i messing som skal få zinkspray på....og 2
kaffeskåler som passet perfekt til 2 krus jeg fant her om dagen i hagestua/grillbua..

 

Kaffeskålene som de bare hadde to av lå på et tilbudsbord til 5 kr stk:)
Og jeg har bare 2 krus av disse med rosemotiv på, så det passet midt i blinken:o)

 

Det runde zinkfatet kostet 29,- og passer da til å servere kaffe for 2 med 
noko attåt:) og serviettene blir selvfølgelig rullet inn i de nye serviettringene som
plutselig blir i zink:)
Formen alt "skrotet" ligger i, ser ut som en langpanne men målene er 25x30 cm, så 
er det en ring sånn at den kan henge:))

Nå mangler bare utekjøkkenet..............

 

Det er i enden av denne terrassen jeg har litt planer...........

 

Begynte å tenke på dette i fjor, men vi fikk ikke tid til å bygge, for 
plutselig kom snøen........
Her har jeg bare tegnet litt fort å galt i PhotoScape...og poenget er at
mannen skal skjønne hovedplanen.........i tilfelle han begynner når jeg
er på jobb, for det har han gjort før, og da ble det ikke helt "perfekt" hi hi:)

 

Pynten er på plass:o))
Det er iallefall planen i grove trekk, så får vi (JEG) se når den tid kommer om
det blir noen småjusteringer........
Jeg hadde et "flott" utekjøkken tidligere, men måtte ofre det pga nytt vedskjul
som en skimter helt til høyre..
Veggen bak det kommende utekjøkken er snekkerbod og oppholdsrom til hageputer
for de møblene på denne terrassen:)
Har hagestue i den andre enden av terrassen - nærmest huset........men den har
jeg lyst til å forandre litt.........snu taket.....bl.a:)
Men først og fremst er det utekjøkken som er viktigst.og blir det superflott, ja
da må vi jo fornye hagestua litt også:))

Mens jeg har sittet her og blogget, så har jeg laget sjokoladekake:)))
- bare for moro......:o))

Ha en fin kveld alle sammen! 

8 kommentarer:

Maren - Vår lille verden sa...

Så spennende!
Eg og ønsker meg ute kjøkken;D;D

Havfruen sa...

Gleder meg til å se utekjøkkenet. Vi har et på hytta men jeg føler vi aldri blir ferdig med det..noe mangler. Nå ønsker jeg meg et her hjemme også...i nærheten av grillhytta.....jaja...planer skal man ha...hehe:)
Ja, sørg for at mannen skjønner tegninga...krise ellers!!
Klem klem:)

Hjertedamas blogg sa...

Jeg ønsker meg utekjøkken, men det nærmeste må være forteltet vårt. Men først og fremst ønsker jeg meg uteplass med tak og vegger, slik at det er mulig å være der selv når det regner. handler også litt om å lage en avskjerming, så kveldssola ikke gjør det så varmt i stua. Og så ønsker jeg meg en bålgrop, så det går ann å grille pølser på bål, og lage gryte retter, supper og lapskaus over bålet. Drømme!!!!! Men jeg har gassgrill på campen!!!! Gleder meg til å se hvordan utekjøkkenet ditt blir!!! Klemz

Maren - Vår lille verden sa...

En award venter på deg!!! Hos meg;)

Veronica sa...

Mange gøye ting fra Fretex, er så moro å gå der. Må ha meg en tur snart jeg også. Her er det plan om utekjøkken i sommer også. Tøft slik du hadde tegnet på bilde. Hvilket program bruker du? Paint?

Veronica :-)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Janne:))
Her var det mye planer på gang. Så morsomt illustrert med bilder:)))
Det blir nok kjempebra når du/dere får satt i gang, gleder meg til å følge med:)

Jeg fant egg på nille i dag. De hadde mange forskjellige størrelser til en rimelig penge. Hurra for nille, de har faktisk mye bruk bart der. Jeg mangler fjærer til dekorasjon men finner vel på ekko.

DEt serviset du viste i innlegget var rålekkert, du kommer over så mye fint. Heldig du:)

ha en fortsatt fin kveld Janne.
Klemmer:)

Tromsøjente på 39 sa...

Hærlig så mye fint du har funnet! Skikkelig gøy å finne skatter :).
Gleder meg veldig til å se utekjøkkenet. Det ser ut som en veldig veldig god plan!

Stor klem :)

Veronica sa...

Tenk å bli sendt hjem for å snu igjen, har hørt om slike historier her også, håper jeg ikke opplever noe sånt...tror jeg bare nekter da, setter meg utenfor klinikken.... he he.
Nå skal jeg prøve ut PhotoScape, blir moro, da går kanskje natten/dagen i dag litt fortere. (ser du har skrevet hva du brukte, kan ikke ha registrert det når jeg leste, er litt i min egen boble for tiden.)

Klem fra Veronica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...