torsdag 3. mars 2011

Utfordring! Hva gleder du deg til?

 

Anne med den flotte bloggen Moseplassen har en utfordring gående..
(klikk på linken til Moseplassen for å se bidragene)
Hva gleder du deg til?

Jeg gleder meg til å fortsette med hageprosjektet som jeg startet i fjor.
Fra å være en naturtomt, der ugress, busker og trær har fått vokset villt i mange år
- begynte jeg fra en kant og fjerne det meste med røttene:)

 

Tomta er veldig vanskelig da den er ganske bratt, så jeg har laget noen
små gang stier med heller og større steiner som trappetrinn:)
Jeg startet i bunden av trappa på bilde over her..........
Sådde plen på hver side, trapp ned til flere blomsterbed og en liten platting
ved epletreet:)
"veien ble til mens jeg holdt på" 

 

Under verandaen ligger det jo alltid mye "skrot".....så denne gamle
vedovnen som var på vei til søppla, ble til ny hageurne:)
Gleder meg veldig til å se om plantene har overlevd vinteren oppi her.

 

Idèen med å lage platting ved epletreet kom vel at når jeg skulle ha meg en
kaffepause - var det ingen steder å sitte - bare jord og stein:))
- så var det "litt langt" å gå helt opp til verandaen......... 
Så jeg tegnet opp - og mannen snekret:))
I enden er det fjell, så her har jeg begynt å lage steinbed........

Lenger nede har jeg laget en til plen, og der har jeg plantet i en gammel
trillebård:)
Mange stauder, tuja og prydbusker er plantet, så jeg gleder meg skikkelig
til våren om det har godt greit etter den tøffe vinteren.

 

Glemte å ta et før bilde. Her har jeg alt fjernet veldig mye:)
Skvallerkålen var 1m høy, og brenneslene nesten like høye. Eføyen vokste
tett i tett over alt.

Så nå gleder jeg meg villt til å fortsette med å lage hage:)
 

15 kommentarer:

Tino sa...

For en fantastisk flott hage du har! Jeg kan absolutt ikke skryte på meg grønne fingre så noe slikt kan jeg bare drømme om ;)
Ha en fin dag videre!
Klem T

Havfruen sa...

Så bare helt nydelig ut!!! Mye jobb skjønner jeg:)
Jeg plantet veldig mye sist sommer, som var vår første sommer her. Men denne tøffe vinteren, er jeg spent på hva som har berget.
Nyt dagen, klemmings:)

sigrid sa...

Så flott ein hage!
Du er dyktig!

Tromsøjente på 39 sa...

Her var det myyye å glede seg over. Flott hage!

Lykke til i konkuransen :)

Klem :)

Bare Mio sa...

For en nydelig hage du har laget.
Litt av en jobb du har hatt, men for et flott resultat!
Lykke til!
Klem fra Mio

Hjertedamas blogg sa...

He-he, jeg må fortsette jakten på sneglene i vår hage. Startet på det prosjektet i fjor, etter at vi ikke hadde gjort noe med hagen, siden vi rev det gamle huset, og bygde nytt for snart 6 år siden. Hver sommer bodde vi på campen, og var knapt nok innom døra. Sneglene ynglet som .....tja, jeg vet ikke. Mus, kanskje..... I år skal jeg få Gubben til å hjelpe meg å lage bålplass, for jeg drømmer om å grille pølser på bursdagen min!!!!! Lille julaften!!!!! Pakket inn i tepper og pels!!!!!! Også ønsker jeg meg tak over uteplassen. En gang......... Klemz

Fies notiser sa...

Gurimalla så dyktig du er! Mange flotte tips også - har du lyst til å dele videre er det fritt fram hos meg...

Skjønner uansett godt at du gleder deg til å fortsette på dette fabelaktige verket :-)

New Dawn sa...

Flott jobb dere har gjort, og den ovnen var jo helt genial :-)
Forstår godt at du gleder deg til sommeren og til å ta fatt på hagearbeidet igjen.

Thelma Louise sa...

dette er spennede en spennede hage :-) herlig med flere "rom" flott så langt..Tipper også fortsettelsen blir super.:-)

Nina sa...

Så flott hage du har!! Den vedovnen likte jeg godt - super idè! :)
Lykke til!

w sa...

Så flott hage/terasse dere har:)Gleder meg til snøen forsvinner:)

Ha en super helg

W

anne - moseplassen sa...

så herlig!
Kjempeartig å se hva du har fått ut av hagen på så kort tid. Og så fint at du har lagt inn en ekstra sitteplass. en hage kan nesten ikke få nok sitteplasser :)

Parkvegens Hageglede sa...

Du har vært fantastisk dyktig. Dette er jammen noe å glede seg til.. Det at veien blir til etter hvert som en holder på.. er også noe jeg har erfart. Det ene avløses av det andre.. og vips så har du laget en hel hage. Lykke til videre!

Furulunden sa...

Tror jeg vil følge deg fremover. Er så glad i før og etter bilder, så husk å ta før bilder da:) Så har jeg så gode minner fra tiden jeg bodde i Kristiansand, så at du bor litt vestfor den byen er et pluss:)
Velkommen innom meg også! Mette

krepsemor sa...

Spennende med hage i flere nivåer, og heldig som har en mann som snekrer flotte plattinger! Og snart er det vår igjen =)
Herlig bilde av den hvite vedovnen med blomster i!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...