onsdag 23. mars 2011

Vintage påskeegg....

 

I kveld laget jeg ferdig påskeegget som ble malt hvitt i går.........
Klippet ut et motiv fra serviett og limte det på (decoupage) 

 

Limte på blondebånd rundt motivet og blondebånd rundt kanten på midten for
å skjule åpningen:) Hamptau med kors ble knyttet rundt, men kan 
lett åpnes når det skal fylles med gåtteri:o))

 

Dette er det første egget jeg har laget......og jeg ble fornøyd:)

 

Fuglerede jeg begynte på i går............er ferdig - tror jeg:) Det ble i allefall
plass til litt egg i det:)) og må vel være enig med mannen at det ser
ut som om ei kråke har laget dette:o))

 

I kjøkkenvinduet akkurat nå:) bortsett fra at nå er det mørkt ute:)
Orkideen som er kunstig:)) fikk sin plass her og til høyre er det kommet en
ny rosa EKTE ildtopp fra matbutikken i dag:o)

Hvis du ser godt etter..........så er det mye snø i blomsterbedet:(
Var ute en tur i dag for å hjelpe på litt med smeltinga....og plutselig fikk jeg
en idè....som mannen skal hjelpe meg med i morra:))
- eller 2 idèer ble det visst hi hi..........den ene koster litt peng, men den andre
går på gjenbruk:))

Ha en fin kveld dere!

11 kommentarer:

Bare Mio sa...

Nydelig egg du har laget!
Synes fugleredet ble kjempefint.
Ja, nå smelter snøen i Åseral, det var såvidt vi kom ned igår for det rant så mye på veien på fjellet.
Blir spennende å se hva du har på gang.
Ha en fin onsdagskveld.
Klem

Maren - Vår lille verden sa...

kjempe flott:D:D

Hjertedamas blogg sa...

Nydelig egg og herlig rede!!! Jeg liker fake blomster, fordi de varer evig!!! Jeg er veldig god på kille blomster, selv om orkideer og novemberkaktus av en eller annen grunn overlever, og blomstrer en gang i året. Sikkert fordi de blir tørket ut en del av året!!!! Vedr egg: så herlig!!! Hvor får jeg tak i egg å stæsje? Er nødt til å prøve å lage min versjon av et påskeegg!!! Kommer neppe til å ligne på vintage egg, men pytt, pytt!!!!! Blir sikkert noe røft og sprøtt, he-he. Klemz

Ingunn sa...

Så nydelig egg du har laget!
Fugleredet var også veldig , veldig fint.
Du er så flink til å dekorere :)

Ja , det blir spennende å se hva du finner på neste gang ;)
KLem fra Ingunn :)

Solstrålå sa...

Ja,tenkte meg at du var ikke sein om å lage et nydelig påske egg!!
Flinke,flinke Janne!!!
Her er det snøfritt og pissevær!!!!
Fytti katta som det blåser og regner!!!
Kosa deg!
Goe klem fra Sol

Romantikk-takk. sa...

Så nydelig egg og rede,flinka.
Koselig i vinduet ditt.
Klem Mette.

Shabbylishious sa...

Heisann!
Egget ble kjempefint det. Redet synes jeg var lekkert også. Kråkreir jaha ja , jammen til halloween kan du slenge en par svarte egg oppi og se hve mannen din sier da. Hehe.

Så utekjøkken planene dine. En god ide, bortsett fra en ting. Å ha grillen under taket der og inntil husveggen er ikke særlig trygt. Å ha en grill som du gjemmer under benken som du kan dra ut ved behov i stedet? Jeg skal i allefall ha det. Har tenkt å gjemme grillen bak en fin kappe. :)

Likte de hvitveisene. I disse varmpepumpe tider er det neimen ikke ltt å holde liv i inneplantene.

Klemz!

Tino sa...

Så vakkert egg du har laget!
Tenkte jeg skulle lage noen selv snart, er koselig "førpåskesyssel"

Ønsker deg en fin dag!
Klem T

w sa...

Så nydelig påskeegg:)

W

Havfruen sa...

Knallfint påskeegg.....mon tro om jeg får til dette decopagelim...aldri prøvd men har lyst!! Men med 10 tommeltotter trenger ikke resultatet å bli bra:)) Flott reir også:)
Ha en fin torsdag, jeg fyrer på peisen og ute stormer det fortsatt.
Klemmings:)

Caroline sa...

Så flott det påskeegget var!!!Jeg har og kjøpt inn materiell til å lage disse eggene,spent på om det blir noe med meg,hihi:)Prosjektet deres med utekjøkkenet så utrolig spennende ut,så det gleder jeg meg til å følge...Ha en flott torsdag!Klem Caroline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...