mandag 25. april 2011

Dagens byggeprosjekt:))

 

Nytt fuglebrett på den " nye " terrassen:)
Nei, terrassen er ikke ny, men etter ca 20 år synes jeg det var på tide å ta den i bruk:)
Det har seg slik at denne ligger lengst vekk fra både verandadør og ytterdør
og da blir det til at vi bruker en av de andre terrassene.
Men nå blir det såååå kooooselig her, at jeg blir nok å finne enten på solsenga
eller i en av stolene ved hagedammen:)

 

Vel, etter å ha tenkt litt - uten å bli noe klokere gikk jeg igang med
fuglebrettbygging i dag.......Og igjen ble veien til mens jeg gikk der:)) Hadde
en liten anderledes plan, men nå ble det som det ble.

 

For å si det sånn: Det er ikke for mange rette linjer her:))
Men litt av sjarmen med det hjemmelagde er jo at ting kan bli litt på snei:))
Og jeg har gjort alt helt av meg selv:) med håndsag og drill:))
Men en vakker dag skal jeg prøve meg på " de store skumle eletriske maskinene"
- for det tar tid med håndsagen.........
Leste just på nett å viktig det er å gi mat til fuglene hele året..... I hekkeperioden trenger
de ekstra mat/energi for å klare å ruge eggene sine og de dagene med
skikkelig ruskevær kan de ha problemer med å lete opp mat, da er det godt å ha en fast
og trygg matplass å søke til:))

 

Idèen med å lage fuglebrett fikk jeg da vi var på hytta sist lørdag og det
lå en del beverpinner i vannet... Jeg fisket noen av de opp med plenriven hi hi:)
så det blir nok flere prosjekter med disse etterhvert.

Ellers fikk jeg plantet litt også idag:)

 

I det lille blomsterbedet med hagedammen satt jeg ned en Syringa Palibin
- er visst nok en dvergsyrin på stamme.
De andre ble Liatris, Timian og Carex. Fra før av har jeg en Tuja, Astilbe
og noe prydgress som jeg ikke husker navnet på.
Er i tvil om det er et par andre planter også der........så får se litt utover mot sommeren
hva som skjer:)) 

Ha en fin ny uke dere!

6 kommentarer:

Havfruen sa...

Knallfint fuglebrett:)) Synes du har vært råflink jeg!! Så ble jeg så inmponert over hagedammen din. Har en miniutgave på hytta men den kan vi ikke ha her på grunn av vinden...
Jeg prøver og finne trivselen på verandaen min....så jeg suger til meg inspirasjon her nå, hehe:)
Fin kveld til deg, klemmings:)

Janne sa...

Så fint fuglebur, utrolig kreativt med pinner altså:))

Klem Janne:)

Bente sa...

Så flink du er. Fuglebrettet ble kjempefint.

Bente

Auroras hjem... sa...

Så koselig ! Flink du :)
Klem Merete

janses.blogspot.com sa...

Så morsomt fuglebrett :-) Det skjeve huset på terrassen blir jo mer sjarmerende jo skjevere det er :-) Snilt av deg å tenker på fuglene hele året, det liker de. En fin uke til deg også :-) Mvh Janse

Tromsøjente på 39 sa...

Hei!

Så flittig du har vært. Sjarmerende fuglehus. Bra tips om det med maten,, det har ikke jeg tenkt på!

Har koset meg nedover å ser at du har hatt flere prosjekt på gang :). Likte veldig godt blomsterkassen og klatrestativet! Har også planer om å lage noe slikt med tanke på klematis. var veldig artig å se. Dammen var herlig, for ikke å snakke om rundturen på hytte-tomten. Ble først satt ut av nissen og trodde jeg fikk feil på maskinene, men det var det jo ikke... hihi :).

Jeg HAR også snekret! I går. En liten kasse sem skal få litt maling. Ja, nå brukte jeg ikke spiker altså, jeg skrudde, slik du skrev i ett innlegg her tidligere ;).

Du spurte om raske klatrere av frø.. vet ikke om du nå har fått klematis der du tenkte klatrere eller om du ennå er på jakt,, Jeg har god erfaring med erteblomster. De vokser rimelig fort og vokser vel meteren. Blomstene er nydelig -og i mange sorter :).

Ser jo også at du har vært flittig her med bloggen. Mange endringer. Var kjempefint.

Stor klem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...