tirsdag 26. april 2011

Fra bro til blomsterkasse :))

 

Ja.........alt er mulig her i huset:))
Dere som har fulgt meg en stund, vet at vi måtte fjerne broen som gikk
over hagedammen fordi mannen mente den var veldig utrygg
å gå på, etter å ha stått ubehandlet i mange mange år....

Jeg fikk da idè med å bruke denne til blomsterkasse........og en vakker
dag vi da vi hadde besøk av "ungene" fikk jeg de + mannen til å bære denne
opp på terrassen foran stuevinduene:)
Etter snøsmeltingen var den blytung:o))
 

Den ble satt på høykant..............og i dag fikk jeg plantet i den:))
Var egentlig ganske mye forarbeid.......
Først måtte jeg kappe av to planker som jeg skrudde fast i hver ende
innvendig, så la jeg plast nedi som ble stiftet fast, og så bærte jeg stein til
den store gullmedalje:)) til drenering..
Så måtte sekkene med jord bæres ned fra andre siden av huset..........
Det gikk 175 liter jord nedi:))

 

Så var det tid for planting da.......og da fikk jeg en  idè med disse
beverpinnene jeg hadde med hjem fra hytta.
Det ble en liten nusselig stige som klematisen kan klatre på:o))
En gyvel plantet jeg til høyre for klematisen.....Det er plass til flere, men må
studere litt på hva jeg skal ha.
I to av zinkbøttene er det kommet jordbærplanter:)
Den på "bordet" er skrudd fast:) i tilfelle det kommer et vindkast.......
Borte også noen hull for at vannet kan komme seg ut.

Det er denne gyngestolen jeg skrudde av meiene på og den ene av 
disse ble brukt til pynt øverst på den blomsterkassa med levegg jeg lagde.

 

Tenk å deilig å sitte i kurvstolen med jordbærene innen rekkevidde
på en deilig sommerdag:))

 

Jeg er iallefall ved godt mot:))
Jordbærplantene har overlevd i potter ute i vinter, og jeg har 
bare byttet over til disse zinkbøttene og litt mer jord har de fått, så jeg
satser på å plukke jordbær her senere:o))

Dagens prosjekt vell i havn:) så nå kan jeg tenke litt mer på neste:))

Ha en fin kveld! 

9 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Ja, det var jammen et flott blomster bord/ kasse!!!! Kan ikke du komme hjem til meg, så jeg kan få noen glupe ideer med hagen min!!!!!! Klemz grethe

Mamsens hus sa...

Dette ble jo kjempefint!
Du er utrolig kreativ, lever virkelig opp til bloggnavnet. :)
Ha en fin kveld. :)
Klem

Valeria sa...

love youre blog :) you have such fun things to make :) great ideas

Janne sa...

Fantastisk idè, Janne!:))

Klem Janne:)

Fossestua sa...

Wow! Du er virkelig kreativ, og lever definitivt opp til bloggenavnet ditt :) Ble kjempefint og superkoselig på altanen din :)
Her ligger snøen enda, men sakte men sikkert så forsvinner den dag for dag :)
Klem fra Lise

My home is my Castle - by Kari sa...

Jeg kan nesten ikke tenke meg noen andre som er såå kreativ som deg !! Alt du kommer på og alt du får til :)) Det ble skikkelig fint med den broa:)
Takk for din gode kommentar inne hos meg.Jeg håper huset blir solgt fort når det endelig kommerpå nett og i avisen hehe ;)

Klem,Kari

Hummerogkannarifugl sa...

Så morsomt, kreativt og utrolig godt påkommet.
Anki

Havfruen sa...

Du er et oppkomme av ideer:) Du la plast og stein ja...mon tro om et vintergrønt tre vil overvintre oppi der...satt og tenkte på en tilsvarende kasse selv i dag....
Snart binge her..oppe før hanen imorgen, klemings:)

Mrs Lia sa...

Super idè! Det blir nydelig når det blomstrer!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...