tirsdag 19. april 2011

Hagedammen min....

 

I dag har dagen godt med til å tømme, renske og vaske hagedammen.......Usj.
Det var et tykt lag med grønske og rene skøytebanen nedi.
Ser ikke så galt ut på bilde over, men skal love dere at det var en drittjobb.
- seigt å ekkelt.

 

De runde steinene som jeg har nedi ble ikke helt fri for grønske, men litt
er jo bare en sjarm.....:)
Deilig følelse når jeg kunne begynne å tappe i nytt vann.......

Og mens slangen gjorde sitt, så begynte jeg å små dille litt rundt:)
Det første jeg fant var en kubbe nede i hagen som ble et fint sidebord til solsenga:))
- kansje jeg lager en bordplate å ha på, må tenke litt:)

 

Tidligere har jeg bare hatt en stol her, men nå er det full ommøblering på terrassene:)
- så solsenga har havnet her ved dammen...
Fant ut at sola er her fra ca kl 10 - 17, og mer enn det
trenger jeg vel egentlig ikke på senga:))

 

Og nå er det " stille før stormen" trodde jeg.....
Men når jeg satt i gang fontena var det like stille, ingen reaksjon i det hele tatt..
Hmm, kjedelig da......
Tenkte at jeg skulle studere mer på dette i morgen - selv om jeg ikke helt 
visste hva jeg skulle studere på:))

Da kom mannen tilfeldigvis ned for å se:o)))

 

Og etter 3 min. var det full fart i fontenen:o)
Men han måtte demontere den og inn med to dingser i garasjen, og
vips så funket det....:)

Jeg rensket også opp i blomsterbedene rundt, men der er det for det
meste bare jord og noen bittesmå skudd, så lite å ta bilde av...
skal heller ta når det blomstrer for fullt:)

Nå tror jeg det blir en ganske rolig kveld her.......Jeg våknet av en eller
annen grunn opp kl 03.30 i natt, og det merkes nå.....

Men fikk med meg en nydelig sol oppgang:o))

 

( bilde er tatt gjennom vindu kl 06.23)

Ha en flott kveld dere!

4 kommentarer:

Auroras hjem... sa...

Åh, så koselig med hagedam :) Ligger ved denne linken til oversikt, med bilder t masse flotte hagedammer i norge. Har lenge hatt en drøm om en slik en selv i hagen, og da er d kjekt med flotte bilder til inspirasjon. Klem merete
http://www.koi.no/dambilder/dammer.html

Gyngestol og kaffigrut sa...

Så koselig med hagedam, blir en egen stemning med vann i nærheten.
God påske!

mona.z sa...

Her så det deilig ut, bra du fikk lært hvordan fontenen virket;) Ønsker meg også en hagedam etter hvert, men mye på prioriteringslisten før det. Nr. 1 er kombinert lysthus/drivhus som mannen min har lovet å bygge. Ønsker deg en fin påske, klem:)

Blonder og perler sa...

Hagedam høres hyggelig ut..det kunne være noe å ønske seg etter hvert.

Ha en fortreffelig påske.

Klem frida

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...