onsdag 6. april 2011

Lita nusselig blomsterkasse:)

 

Mens jeg sagde opp deler til den bokkassen jeg lagde i går..........fikk jeg en
idè med hva jeg kunne bruke restene til:)

 

Først tenkte jeg verktøykasse:) når jeg så endene, men etter å ha bladd fort
gjennom "interiør trender" fra Princess som lå inni et av interiørbladene
jeg kjøpte i går, fikk jeg en ny idè:o))
På side 15 er det bilde av en todelt urtepotte, og da var jo "saken biff"

 

Om det blir urtepotte eller verktøykasse er jeg litt usikker på da........men
noe blir det:)
De to minste stykkene ble til bund ved hjelp av påskrudde "lister" 
og ble snudd, slik at de er under.
Så boret jeg hull og skrudde fast endene til bunden, og kappet en list jeg
fant under verandaen i to.....den lange på bilde litt lengere opp ble ikke brukt.)
og skrudde de fast på langsiden..

 

Så måtte jeg finne noe jeg kunne bruke til hank........og da tenkte
jeg først å "klippe" av ei hank fra et malingspann for så å tvinne litt
hamptau rundt til håndtak.......
Men da jeg kikket inn i vedskjulet dukket denne "gamle" bøtta opp. Denne
kjøpte jeg på en matbutikk med en lavendel oppi for noen år siden, og
da var det bare å vri hanken ut.............

 

Hull ble boret i hver ende og inn med den nye hanken:)) 
Brukte hammer for å få den godt inn, så bøyde jeg den til litt så den
sitter skikkelig godt fast.

Så ble kassen malt i  grått - 4000 N som jeg hadde stående:)

 

Så var det å teste den............
Måtte prøve med et par planter fra kjøkkenvinduet:) Er litt usikker
på om jeg skal ha den ute eller inne, men tror det blir ute.

Byttet ut tauet i hjerte med grått blondebånd og festet det til hanken.
- og egentlig ser jeg for meg litt urter her nå:o))

 

Men først må jeg finne et sted til denne, så får plantevalget komme
etterpå:)

Nå er det å lage middag som blir neste prosjekt hi hi:)
Ikke like spennende, men kansje litt viktigere..........

Tusen tusen takk for kjempehyggelige kommentarer dere gir. Det er dere
som gjør blogging til en stor glede for meg:)

Ha en fin kveld! 

11 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Jeg blir virkelig imponert!! du er HANDYWOMAN, det er helt sikkert!!! Den blomsterkassa ble bare sååååå nydelig. skjønner at jeg må kjøpe det hjertet med lavendel på, som jeg så i stad!!! Nydelig, vennen!!!! Nydelig!!!

lavendel mio sa...

Åååå den var nydelig, så flink du er!:)
Tenk å komme på slike ideer da av noen fjølebiter:)
Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

Hagen i Grubba sa...

Stadig vekk imponert over alt det fine som blir laget her inne i bloggverden! Hilsen "Bursdagsbarnet" :)

Theamor sa...

den ble HERLIG! har sett igjennom bloggen din og fy så dyktig du er! Virkelig til inspirasjon :)

Ingunn sa...

Du slutter aldri å imponere.
Kjempesøt ♥

Klem fra Ingunn :)

Anette - Opalveien - sa...

Du er så utrolig flink du!! Skulle ønske jeg var så handy som deg..
(..og at mannen min var litt mer handy..)

JannePanne sa...

....jeg blir jo helt overveldet jeg...du er bare sååå flink! Så mange ideer da:)) Utrolig søt denne var!

Janne:)

"En Vintage Drøm" sa...

Kjempeflott!! helt supert!! :))
hmm ¨nå må jeg samle sammen litt planker..

Ha en god torsdag !!(oi, snart helg igjen..)
klem Gunn

Tromsøjente på 39 sa...

Så nydelig! Både denne og den under! Du er utrolig flink å finne på. Slike kasser er jo så sjarmerende og koster dyrt når man ikke er handy. Skal sannelig hive meg i snekring jeg også, selv om jeg mangler erfaring :)

Tromsøjente på 39 sa...

Så nydelig! Både denne og den under! Du er utrolig flink å finne på. Slike kasser er jo så sjarmerende og koster dyrt når man ikke er handy. Skal sannelig hive meg i snekring jeg også, selv om jeg mangler erfaring :)

Anne sa...

Jeg gir meg ende over!
Den som kunne ha svingt verktøyet som deg!!
Men får heller nyyyte av alle dine ideer og nydelige resultat.
Du er bare helt utrolig!
Klemmer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...