torsdag 7. april 2011

Lyslykt av plankerester:)

 

Tjo heiiiii:) Her blir alle rester brukt i en feiiii:o))
Sist tirsdag lagde jeg en bokkasse av 8 rekkverksbord - dvs, jeg brukte
bare midtpartiet, så jeg fikk da 8 små plankerester og 8 litt større........
I går lagde jeg blomsterkasse av 2 store rester og 2 små rester.

Og i dag er det lyslykter på gang her:) 
5 små rester ble brukt til denne, og jeg har boret et hjertehull:))
(måtte teste det mot lyset om det funket:o))

 

Jeg brukte et hjerte fra Kid og tegnet rundt med blyant.........så var det bare
å prøve å treffe streken:))
Så borte jeg hull til skruer i alle hjørnene - ellers vil det sprekke.

 

Hjerte er på to av sidene..............og i dag fikk jeg brukt idèen fra i går
om å ta et rustent håndtak fra et malespann:))
Fikk vippet det ut med hjelp av en tang, så borte jeg hull i hver ende på lyslykta
med et bor som hadde samme tykkelse som håndtaket, og inn med det:))

 

Så må det jo litt stæsj til:))
Igjen skiftet jeg ut hyssingen på hjerte med litt blondebond....
Synes det rusta håndtaket ble litt tøft sammen med blondene:o))

 

Tenkte det skulle bli ei lyslykt til t-lys..........men det ble mer enn god plass
til et rundt lys:)

Fyrstikkesken lagde jeg for noen dager siden.........Jeg lagde slike før jul
som ble malt hvite og da limte jeg på et motiv fra en serviett (decoupage)
Men denne gangen tok jeg litt bilder rundt i heimen, bl.a. av en serviett, så printet
jeg ut bildene - 16 stk på et ark - 5 x 7cm. Har samme motiv på baksiden.
( må takke Ingeborg for dette tipset, om du leser dette - du er toppers!)

 

Hvitveisene plukket jeg i stua hi hi:o))
" Home sweet Home"

Har 2 lyslykter igjen å lage i dag..........men den ene blir litt vrien å få 
til, så må tenke litt..........

Ha en fin dag dere som er innom her!

12 kommentarer:

Tino sa...

Jeg tar av meg hatten for deg altså, jeg er imponert over alt du får til. Blomsterkassen i forrige innlegg også, kjmepfin!
Klem T

Hjertedamas blogg sa...

Virkelig snasen!!!!! Må skaffe meg et borr, skjønner jeg!!!!!! Og så må jeg i treningsleir når det gjelder saging. har aldri hatt teken, men nå har jeg kjøpt meg sag i gjerdekasse, så vi får se om jeg ikke får det til!!! Klemz

Torill sa...

Virkelig sneisen altså, har sagt det før og sier igjen: begriper ikke hvor du får idèene fra, men er man kreativ så er man det :))
Skal videreformidle til min datter, tror hun vil elske bloggen din :) Ha en flott helg i solen!
Klemz fra Torill

Mamsens hus sa...

Så kreativ du er.
De ble kjempefine!
Ha en fin dag videre. :)

1001ting sa...

Det er en stor fornøyelse å følge med på alle dine kreative aktiviteter, og fantastisk å se alt du får til av beskjedne materialer.

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Heisan.
Du er ihvertfall ikke tom for ideer.
Smart å lage ting av rester :)
Lykta var flott og likedan blomsterkassa i forige innlegg.
Krativ og flink er du.
Ha en fin kveld og kos deg :)
Klem fra meg.

Marianne Dragon Waagan sa...

Ooiiii...for en lekker lyslykt. Så utrolig kreativ du er...me like!!:)
Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg:)

Ønsker deg en finfin torsdagskveld:)
Klem Marianne

Ingunn sa...

Nydelig lykt ♥
Ikke verst å kunne plukke hvitveis i stuen ;)
Ja , du , å telle ut er noe dritt, he he...
Men jeg liker å strikke !

Klem fra Ingunn :)

Bare Mio sa...

Du er så flink og kreativ, du tryller frem de flotteste ting av noen planker!
Ha en fin torsdagskveld.
Klem fra Mio

Fru.Underberget sa...

Kjempefin lykt! Du er virkelig kreativ.

Anonym sa...

Heia:> Synst du er veldig kreativ.Blir veldig inspirert til å sette i gang når e leser bloggen din:> kjekt at du finner stæsj fra Kid Interiør.Vi har blitt flinke på NIPS og NAPS.

Mvh
Frøken.K:>

http://www.inspriasjonfraelin.blogspot.com sa...

Så fin blogg du har :) Liker veldig godt når folk viser fram det de lager av "rester". Denne lykta ble jo kjempe sjarmerende! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...