fredag 8. april 2011

Lyslykt med hønsenetting og eføy:)

 

Ny lyslykt " i boks" av plankerester.........
Restene blir jo mindre og mindre:) så da blir lyktene der etter..

 

I dag brukte jeg siste bit av den lille plankeresten til bund, så sagde jeg av 4
deler av en "stor" rest som stolper, og i midten kom det er syltetøyglass 
med hønsenetting rundt:)
Stolpene ble skrudd fast fra undersiden etter jeg boret hull.

 

Hønsenettingen ble surret rundt glasset og sydd sammen med en ståltråd.
- så surret jeg litt hamptau rundt øverst.
Treverket ble malt i grått - 4000N
Etter glasset var satt på plass surret jeg eføy greiner rundt det hele.

I dag ble bildene tatt inne fordi om jeg hadde satt dette fra meg ute
- ville det nok ha havnet med vinden ned til naboen - og sikkert
knust på vei ned........og da hadde ingen fått glede av dette:o))

 

For å hjelpe til med treffsikkerheten på stolpene tegnet jeg rundt der glasset
skulle stå;)

Nå må jeg om få strakser fyke til jobb............(lønnet arbeid hi hi)
så dere må ha en kjempekos kveld!!
Og god helg! 

12 kommentarer:

Ingunn sa...

Stilig , stilig :)
Bare idèen med hønsenetting rundt
glasset var super , syns jeg , og du er bare så oppfinnsom og flink !
Ha en fin kveld , du også :)
Klem fra Ingunn :)

Hjertedamas blogg sa...

Jeg syntes også at det med hønsenetting rundt glasset ble stilig. Nå kan du vel snart samle ideene dine i en mappe, og sende til et forlag? "Gjør det selv, med Janne" Jeg kjøper boka, jeg!!! Klemz

Mamsens hus sa...

Dette var stilig.
Jeg har en rull med hønsenetting, og mange norgesglass. ;)
takk for ideen, dette blir mitt prosjekt. :)
Ha en god arbeidsøkt. :)

JannePanne sa...

"Hjertedamas blogg" har en god ide her, altså! :)) Hver gang jeg ser du har lagt ut ett nytt innlegg tenker jeg: Hva har hun laget nå, tro?? :)) Du er flink!!

Klem Janne:)

Solveig sa...

Så flott ide! Herlig stemning her hos deg;o) Jeg har også jobbet med påskepynt og høsnenetting - veldig spennende materiale igrunn...
Ønsker deg en fin helg.
Klem fra Solveig

Romantikk-takk. sa...

Så utrolig smart,du er så flink og kreativ du,jeg tar av meg hatten for deg (lua). Helt nydelig.
Nyt helga.
Klem.

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Meget meget lekkert Janne:)
Håper du får en kjempefin helg og ikke blåser bort! Det er noen skikkelige vindkuler her hos oss også.
I morgen skal vi ta turen til Netthandelen og hente noe og deretter besøke min svoger og svigerinne i Søgne, det blir kos!
Annas Rom må vi også prøve å få med oss på turen. Hender det at du tar turen dit??? Det er en flott butikk:))

Vel...ha en fin dag på jobben og nyt helgen slik som du kan:))
Vårklemmer fra Mona

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Og forresten...jeg er enig med hjertedama, du kunne laget bok med alle dine fantastiske ideèr. Jeg kjøper også den boka hehe;)))

1001ting sa...

Jeg må bare nok en gang berømme dine fantastiskse kreative evner. Kjempekul lykt!

Happy Lia´s sa...

Jeg kom tilfeldig over bloggen din og jøsses...du er jo så kreativ og ikke minst handy!! Jeg blir følger og gleder meg til å se stadig nye ideér. Super blogg :) hilsen Eileen

Solstrålå sa...

Jeg elsker hønsenetting!
Det ble veldig fint!
Det blåser her og!!!
Men håper på en fin helg!
Goe klem fra Sol

Julie´s drømmehjørne sa...

Utrolig fin! Veldig fin den hjertelykta di også!
Klem Julie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...