søndag 24. april 2011

....og jula varer helt til påske:)

 

I går reiste vi opp til hytta for å ta en rask sjekk på hvordan det så ut
etter vinteren........og det så ganske bra ut, men det blir alikevel mye arbeid
fremover med å renske opp både her og der..

Sist vi overnattet var i jula..............og siden da har det bare
blitt dagsturer.... Mine svigerforeldre bor i nærheten, så når vi skal
på besøk der, svinger vi innom for å se om hytta står på samme plass:))

I går fikk jeg byttet ut julepynten med noen hvitveis som jeg fant i skapet:))

 

Tomta er på 3,5 mål og mest naturtomt med masse tyttebærlyng:)
Og av den enkle årsak, tok jeg å løftet med meg en hagebenk som jeg 
plasserte helt øverst:) Tenk å deilig når en forviller seg oppover i lia i 
tyttebærplukkinga, og plutselig er det en hvilebenk der hi hi:o))

Hytta ligger i ei skråning, så jeg har laget sitteplasser på forskjellige nivåer
etter behov fra vær og vind:)
Helt øverst med hagebenken er " dekk 6 ":))

 

Her er " dekk 4 " og det er her vi har bålplassen med et enkelt cafèsett
ytterst og 3 stokker rundt bålet...
( det ligger et par bilder fra hytta og bålplassen i høyre marg)

På " dekk 5 " så det ut som det hadde vært krig, så ingen bilder derfra:))
Men der har vi en liten plen med 3 fruktrær langs siden og et par klatreplanter på
leveggen som er på 2 av sidene.
En elg eller et rådyr har spist opp det ene fruktreet :))
Solsenga står også her på " dekk 5 "

 

Helt nederst ved vannet er selvfølgelig " dekk 1 ".
Her har jeg et par strandstoler med litt strand rundt:)) og et par andre stoler
med kubber til bord. Litt plen ble det også plass til:)
I enden har jeg laget et solur........ og når jeg tok i bilde i går var kl. 12,10:))

Jeg er ikke så opptatt av klokka når vi har fri og er på hytta...........så denne er
mer til pynt, men den virker hver gang sola skinner:))

 

" Dekk 3 "
På den sørvendte terrassen har vi to sitteplasser pluss denne utestua med
grill i hjørnet.
Vi bygde denne en sommer det var sååå VARMT og vi kunne
trekke inn i skyggen:)) men vi bruker den mye når det regner også:))

Herfra går det gangsti ned til " dekk 2 " som består av en "stor" plen
som snart skal få ny benk:))

Bildene ble tatt i går formiddag, så etterhvert når jeg får rensket
og ryddet blir det sikkert flere bilder :))

Ønsker alle som er innom en fortsatt GOD PÅSKE!!
Og hjertelig velkommen til nye følgere:)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...