fredag 1. april 2011

Siste egg er lagt:)

 

I allefall for i dag:))
Laget 4 stk i ettermiddag..........og 3 stk ligger på vent, men nå kjenner
jeg at jeg begynner å bli litt mettet på egg:))

Dette havnet inne på badet av alle steder:)) Kan jo være greit om jeg
får tid til å legge meg i badekaret, og da ha et egg stappfullt med gåtteri å kose
meg med:)
Jeg sprayet det først med zinksprayen......så blonder og brikke..

 

Nå vet jeg ikke enda om vi skal være her hjemme eller på hytta i påska, men
egget er jo flyttbart..........:o)

 

På kjøkkenet har det kommet to egg i den kurven jeg lagde av hønsenetting.
Boken "Lev vackert" pryder i kokebokstativet - er vel mer nyttig 
med den:)) 

 

Jeg har lagt litt eføy fra hagen i kurven som strekker seg litt opp over
kantene.. Dette egget med engler lagde jeg i dag - fort og galt med serviett (decoupage)
og knyttet rundt med litt hamp.

 

På et konsollbord i den smale gangen kom det egget jeg lagde her om dagen...
Må nevne at jeg ikke gadd å skifte objektiv og ikke gadd jeg å finne
blitzen........så jeg har prøvd i ettertid å lysne opp bildene noe - fargene ble 
veldig blasse......(slappheten lenge leve)
Til pynt på egget ligger to lavendelblomster som egentlig matcher hortensiaen i 
blomsterpotta - (hortensiaen plukket jeg inn fra hagen i høst og tørket)

 

I den (for øyeblikket) mørkeste kroken i hele huset kom det to nye egg i dag.
Det ene er samme som det på kjøkkenet med engler (fantasien sa stopp)
og det andre fikk en heklebrikke rundt seg, og da ble det litt klumpete i bunden
så jeg måtte spe på med noe linstoff:o))

 

På det store fatet i stua kom det egget jeg lagde først:)) og her tror jeg
det skal komme to til..........men de blir en del mindre og jeg skal forsegle det:))
Det går litt fortere da.........:o))

 

Ute ved inngangspartiet har jeg et kvistrede med egg i et bur som jeg laget
av hønsenetting........Jeg har laget et kvistrede til som har fått plass i stettfatet
på kjøkkenbenken..i toppen ligger påskeservietter og en stein gammel
kirkesalmebok..
Det er ved denne benken jeg har min eggproduksjon:))

 

Men.........nå er jeg litt blank på hva jeg skal pynte med......så dette får ligge
til "lampa lyser" Har limt på serviett.......
De to siste er malt hvite og ligger nå til tørk..........så får jeg se hva det blir til.

UPS...det ble litt mange bilder..........
men må bare vise ett til som "hører med"

 

Har du sett (?) skikkelig rund og "verpeklar"
Eller kansje den har spist litt vel mye.........den sitter på rekkverket og
sover som en stein:))
Bilde tok jeg i april i fjor.

Da takker jeg for meg, og ønsker dere alle en riktig god helg!! 

9 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Fantastisk nydelige egg!!!!! Jeg er ferdig med å verpe mine egg. Skulle bare prøve å lage et alternativ til alle de flotte vintage-eggene:DDDDD Bare fordi det er sånn jeg ser på meg selv. Alternativ, he-he. Klemz og God helg!!!!

Fossestua sa...

Nydelige egg :)
Har linket deg i innlegget mitt om påskeegg :) Hadde vært koselig om jeg kunne fått lånt et av de fine bildene dine også? Linker og henviser selvfølgelig til deg :)
Klem fra Lise

Romantikk-takk. sa...

Kjempenydelige egg og bilder.
Klem.

Tino sa...

Så flotte egg du lager! Har ikke fått grunnet mine enda jeg, nå har jeg vært skikkelig treg. Men i morgen kanskje? ;)
Ha en fin helg!
Klem T

Fru R. sa...

Takk for at du deltok på min giveaway!
Er skikkelig imponert over din kreativitet, kjempeflotte egg !!!
Ha en fin lørdag.
Klem

-Mia- sa...

Såå koselig egg-pynt du har laget!! :-) Utrolig flink du er!! Ønsker deg en fin helg!!:-) KLEM

Bare Mio sa...

Nydelige bilder av flotte egg du har laget.
Du er så kreativ og flink!
Ønsker deg en fin helg.
Klem fra Mio

Nanne sa...

Så fine eggene dine ble, virkelig kreativt og lekkert.

Anonym sa...

Å så lekkert, du er kjempeflink, nå veit jeg hva jeg skal gjøre i helga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...