torsdag 28. april 2011

Steinbed midt på terrassen:)

 

Ja, det er ikke et bed med stein, men steiner med blomsterbed i:))
Dette laget jeg for en del år siden........og plantene/staudene trives veldig godt.
I fjor forandret jeg litt - flyttet noen ned i hagen og plantet litt nytt
bl.a. et par Scabiosa, så det blir spent om de har tålt vinteren.

 

Enklere blomsterbed blir det ikke:)) bortsett fra det å lete etter stein
som kan bli en utfordring.
Jeg har bare stablet steinene rundt og lagt nedi plast med hull, og fyllt
i jord:)

 

Mye av grunnen til at jeg lagde dette var vel at terrassen ble "for stor"
og jeg ville dele den opp litt.
Denne terrassen ligger østvendt, men blomsterbedet har sol på seg til i 4 - 5 tiden.
Helt ytterst i hjørne har jeg planer om å lage en stor kasse for bærbusker
- tenkte rips, solbær, stikkelsbær eller no sånt:)
En må jo bare prøve seg frem å se hva som trives........:)

 

Dette hjørnet tilhører fuglene:))
Her har de mat både på brettet og nede på stolen pluss fuglebad på bordet:))

Blomsterkassen til høyre lagde mannen for ca 12 år siden.......Vi har to stk
med trapp i midten ned til en annen terrasse, sånn i steden for et kjedelig rekkverk:))
De vintergrønne har jeg klippet og klippet:) for her er det god vokseplass og
da vokser de:)

Vel, nå er det plutselig natta her:))
Ønsker alle som er innom en flott uke! 

6 kommentarer:

Havfruen sa...

Skulle vært på terassen din jeg:)) Dette så knall ut og stein har jeg i fjæra.
Fikk ommøblert og kjøpt til 2 stoler på terassen igår, så jeg er litt mere fornøyd. Må få blogga den en da.
Iler på jobb:)

Klemmings:)

Havfruen sa...

en dag....

janses.blogspot.com sa...

Hei. Kjempefint med et bed på terrassen. Bruker du vanlig byggepalst i bunnen, eller har du en spesialplast? Hva med under plasten, grus/sand for at fuktigheten skal dreneres vekk? Som du skjønner så har jeg også lyst til å lage et bed på terrassen. Mvh Janse

janses.blogspot.com sa...

Jeg forstår ;-) Janse

Solstrålå sa...

Det har jeg ikke kommet på!!
Lage bed på den måten!!!
Men stein har jeg nok av!!! ;o)))
Ha en deilig ettermiddag!
Goe klem fra Sol

1001ting sa...

Dette var en kjempegod ide, og pent ble det. Jeg har firkanta hull i min terrasse som jeg har diverse i (ugress ft.) må få gang på ting hjemme etter å ha skeina hagen i mitt greske paradis i påskeferien.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...