tirsdag 5. april 2011

Trekasse til bøkene...

 

Tidlig på morraen i dag fikk jeg en idè om å lage en kasse til alle bøkene..
- alle 3 hi hi:)
Fikk mail fra Capris om at de nye bøkene jeg har 
bestilt var underveis, så dukker vel "sanselig sommer" opp snart, og da
får jeg plutselig "mange" bøker:))

 

Jeg hadde tenkt å finne noen værbitte plankebiter under verandaen.......
men jeg var så gearet på å lage kassen med en gang, og siden vi
har regn her i dag og plankene måtte ha ligget til tørk en stund ble det til
at jeg lusket meg inn i snekkerboden:))

Der fant jeg noen bord fra rekkverket på hytta som vi ikke har brukt.
Vi tok med hjem noen stykker av disse i fjor, og jeg husker ikke hvorfor:)) kansje jeg
fikk en idè nede i hagen..........når vi lagde en bitteliten platting der..

 

Vel, nå er litt av rekkverket blitt til kasse for bøkene:))
Har delt opp til to rom - interiør og hage, og hele kassen er ca 30 x 50 cm.

 

Siden disse bordbitene er "nye" fant jeg ut at den måtte males/beises så
etter noen minutter i tenkeboksen, ble den hvit beiset.
Men hjulene manglet jeg...............helt til mannen kom hjem:)) og fant
hjulene i sitt "syskrin" i garasjen.

 

Nå er det klart til de nye bøkene:))
- skikkelig godt timet med at kassen fikk plass under bordet i stua.
"lev vackert" boka er jo litt stor:)) 

Ellers i dag har jeg fått shoppet litt småting fra Lille interiør:)) og fra
Narvesen ble det litt nye interiørblader med hjem....
Ha en fin kveld alle som er innom!

14 kommentarer:

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Heisan.
Så koselig og fin blogg du har.
Kjempe ide å lage kasse
For dine bøker.
Denne ser jo solid ut
av rekverkrester :)
Flott ble det også.
Legger meg til som følger
og vil også linke til din blogg.
Ha en fin uke i april.

Ingunn sa...

Fantastisk !
Jeg vet ikke mer å si .
Nå ser jeg for meg at det dukker opp noen fine kasser rundt omkring ;)
Snakk om gjenbruk, altså:)
Stor beundringsklem fra Ingunn :)

Hjertedamas blogg sa...

Fin kasse!!!! Jeg må få snekret meg en lekekasse til Mini. Orker ikke å ha leker strødd rundt omkring på gulvet, så jeg må finne på noe!!!!! Klemz

Furulunden sa...

Makan!!! Utrolig. Sånt blir jeg bare kjemepimponert av.

Fru R. sa...

Her blir jeg nok en gang imponert av det, så enkelt og så pent!!
Må henta maen igjen eg..hehe.
Klem

Mamsens hus sa...

Velkommen som min følger, håper du vil trives hos meg.
En flott kasse du har laget deg. :)
Ha en fin kveld!

Tino sa...

Så smart!
Lekkert når bøkene står fremme. Venter på sanselig sommer selv, den kommer vel en av dagene :)
Ha en fin tirsdagskveld!
Klem T

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Janne, Janne, Janne...hva skal jeg si..
Blir litt tom for ord!
Jeg er så himla imponert, du er så flink.
Handywoman de lux!!!!

Nib utfordringen hadde jeg ikke fått med meg og den hylla har jeg ikke sett før og det må jeg bare si at den er noe av det vakreste jeg har sett på lenge.
Prikker over "i" en på hylla var de nydelige bildene du hadde i rammene.
Helt PERFEKT!


Ønsker deg en super duper kveld.
Klemmer

Mitt Landliv sa...

Fantastisk kreativt!! Imponert!!!

Melody sa...

Hallo Janne. Det er ikke mye å si her for alt det flotte er alrede sagt !!! Super kreativ !!! Nydelig aviskasse.

Melody sa...

Igjen hallo. Ja du forstår jo at eg meinte kasse til bøker ikke aviser. For de ligger sikkert i noge fint de og :-)
Melody

Monica sa...

Utrolig imponert! Du er bare helt utrolig kreativ!!!!

Caroline sa...

Så flott kasse du hadde laget,den var kjempefin...Greit å ha den lett tilgjengelig i stua:)Ha en super onsdag.Klem Caroline

Interiørgleder.no sa...

Så flink du er, helt nydelig kasse du har laget! Ha en videre finfin onsdag! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...