mandag 11. april 2011

Trekasse til hageredskap:)

 

Ja, for jeg har store tendenser til å slenge fra meg alt av de små hageredskapene
der jeg finner det for godt.........og når jeg etter noen dager skal ha hagesaksen
eller spaden............
blir det å begynne fra en kant på leting... 

 

Denne kassen tenkte jeg å ha til både hageredskap og det som følger med
til det bruk - f.eks når løkene skal opp eller flyttes:))
Halve bunden i kassen er det hønsenetting, så de små løkene ikke løper sin vei:)
Her er det løkene fra perleblomstene som skal i jord...tror jeg har klart
å holde liv i de i vinter..

 

Synes det tykke tauet var litt tøft:)
Og ellers en shabby utgave av en trekasse ang. maling:))
Den blomstrete spaden kjøpte jeg på Skeidar for noen år siden sammen
med en rosesaks, men den ligger på hytta:)

Jeg sagde opp delene jeg brukte i gårkveld, men så måtte minstemann (drillen)
til lading.......så jeg fortsatte i dag.....

 

Tauet er opprinnelig et oppheng for gardiner med løkke i hver ende....så jeg
borte hull med et bor som var like tykk som heklenålen som jeg brukte 
til å dra løkken igjennom.
Så klippet jeg av for så å lage en skikkelig kjerringknute bak:)))

Materialene jeg bruker finner jeg fremdeles under verandaen, og denne gang
var de skikkelig værbitte med grønske på:)
Så da ble det minst mulig maling...

Moro med sag og drill:o)
Monteringen går som en lek når jeg først borer hull til skruene.
Jeg bruker aldri hammer og spiker til disse småkassene, siden materialene
er "råtne og værbitte" og gjerne bli helt knust etter et slag med hammeren:o))

Sommertemp. her i dag også..........så jeg får ut og nyte dagen videre...
Ha en fin kveld alle, og hjertelig velkommen til 
nye følgere! Kjempekos at dere vil følge meg videre:)

5 kommentarer:

Fossestua sa...

Praktisk og vakker kasse du har laget deg :)
Her ligger snøen enda meterhøy flere steder, men forhåpentligvis regner den bort snart :)
Klem fra Lise

Bente sa...

Hei, jeg er blitt følger av bloggen din, og jeg har funnet ut at du må være proppfull av energi og et oppkomme av gode ideer. Kjempeflink er du.

Ha ei flott uke.

Bente

Hjertedamas blogg sa...

nydelig kasse!!!!! Klemz Grethe

Happy Lia´s sa...

Smart!! Siden det er hønse netting i bunnen av kassen, kan jo den brukes til å rense(solle) jord med!

Solstrålå sa...

Så lurt!!!!De fjølene dine blir jammen til mye fint!
Men jammen skal det et kreativt hode til for å komme på bruken!
Ha en fin uke!!
Goe klem fra Sol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...