fredag 6. mai 2011

Blomsterkasse med trepergola

 

Arbeistegning er viktig hi hi:)
I går på morraen før jeg gikk ut tegnet jeg opp dagens prosjekt..... Er jo
veldig enkelt på tegningen, men problemet er å finne mer gamle materialer
under verandaen:))
For det meste går på gjenbruk til mine blomsterkasser.......

 

Jeg begynte med godt mot............Men, etter å ha saget opp 2 -3 lengder
fant jeg ikke mer materialer i samme type - trodde jo det var mer enn nok av de
jeg fant......så etter litt mer graving i haugen, dukket det opp noen flotte
og tykke planker;)

Da kom mannen tilfeldigvis forbi............og tilbøy seg å hjelpe med sagingen...
Jeg har fremdeles respekt for den eletriske saga, og tenkte bare at jeg
måtte ha 8 lange og 8 korte deler pluss 4 stolper og 10 trinn og..........
ja, jeg svarte: ja takk, ganske kjapt:))

 

Etter å ha saget delene ganske kjapt, var det bare å " lade" spikerpistolen full
med spiker og begynne monteringen:)
Jeg sagde stolpene på 1,80 mens mannen monterte kassene:o)

 

Mannen kappet trinnene og fant frem den lille spikerpistolen og
fyrte løs............:)

 

Planen min videre bak denne "skilleveggen" er å lage kjøkkenhage:)
Opprinnelig plan i dette hjørne var å lage utekjøkken........men nå skal vi
i gang med å lage/forandre på hagestuen, og da tenkte jeg å "flette" inn et
kjøkken/ arbeidsbenk der:)

 

Mangler toppbordene, så er blomsterkassene med pergola ferdig:)
I går kveld la jeg i plast, lagde hull og fyllte i et lag med småstein..... og
100 liter jord i hver kasse:)

I bakgrunnen skimtes den gamle hagestua:)
og til høyre går trappen ned til terrassen med hagedammen..

Nå skal jeg ut å plante................:o))
Har to klematis som står på vent..

Ha en fin fredag! 

13 kommentarer:

Duften av roser sa...

Kult:DDDDD Akkurat sånn har jeg sett for meg foran huset, bare campingvogna blir flyttet vekk:DDDD Men min må være noe større og dypere, fordi jeg skal ha busker der:DDDD Med roser som klatrer over:DDDD Det var det å gjøre om en parkeringsplass til en kozy, nice, lun og hyggelig uteplass. mmmmmm, gleder meg:DDDDD Klemz Grethe

Havfruen sa...

JEg må slutte å ha bloggtørke!!! Du har hatt mange flotte innlegg siden sist. NYDELIGE småbebiser til pus, til å dåne av:)
Knallstilig på terassen! JEg får 4 klematis snart, bestillt hos Bakker. Vet ikke helt hvor jeg skal plante de...inspirerer å komme hit:)
Nyt helga, klem fra meg:)

Ingunn sa...

Fantastisk !
Jeg vet ikke noe annt å si ;)
Vi skal rive opp den gamle terrassen og da har jeg fått mange nyttige tips til gjenbruk av materialene.....
Ha en fin helg , Janne !
Klem :)

Tromsøjente på 39 sa...

Tøft! Du (dere) hefter ikke :). Neste uke tenker jeg vi tar fatt på verandaprosjekter. Foreløpig har vi bare flyttet opp møblene, men vi har noen snekkerplaner også. Har måtte prioretere vasking og baking, foruten opprydding ute. Fare for at det kan komme gjester til undertegnede i morgen.. da trenger jeg nemlig ny signatur og headder :))

Ønsker deg god helg. Stor klem :)

Mrs Lia sa...

Utrolig hva du får til!!!:))

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Du Janne du Janne...hvor finner du alle dine ideèr..
Har du arvet kreativitet fra noen i familien eller er du bare slik????

Jeg er mektig imponert over deg!
Dette ble jo helt annerledes og kjempestilig. Er sikker på at når du får plantet litt og ordnet det ferdig så blir det helt unikt.

Du er bare så GOD!!!!

Ønsker deg en nydelig helg, sammen med mannen:)))

Klemmer fra Mona

Veronica sa...

Stilig, her har du det flott. Blir sikkert utrolig fint når blomstene er på plass i kassene.

god helg

Klem fra meg :-)

Trude`s hverdag sa...

Du er bare så utrolig kreativ,jeg er mektig imponert, alt du tar i blir jo bare såååå fint:-) Hadde jeg hatt en hatt skulle jeg tatt den av for deg :-) Ønsker deg ei fin helg :-) Klem Trude

mona.z sa...

For en flott ide, stjeler den gjerne til hagen min:) Gleder meg til å se den ferdig med frodige klatreplanter. Ønsker deg en fin helg,:)

lavendel mio sa...

Så kreativ du er altså:)
Her finner jeg masse inspirasjon:))
Nydelig hage dere har!
Klem Hanne

Janne sa...

Bøyer meg i støvet kjære navnesøster, du er så flink! :)) Denne skilleveggen er bare helt fantastisk!:)))

Caroline sa...

Heisann Janne:)
WOOOOW sier jeg bare!!!
Du er så utrolig keativ...Jeg er helt imponert:)
Dette ser kjempebra ut...
Jeg var i byen idag å kjøpte mer jord til alle hageprosjektene mine,det har gått med 18 sekker allerede,å 8 nye ble kjøpt inn idag,hihi...:)
Ønsker deg en videre kreativ helg:)
Klem Caroline

Fru.Underberget sa...

Dette blir KJEMPEFINT! Likte veldig godt denne ideen med å snekre blomsterkasser med påbygd portal som romdeler på verandaen!
Jeg har gjort det enkelt med å kjøpe en roseportal fra Jula i dag. Fikk "hjelp" av ungene til å skru den sammen og nå står den som inngang til kjøkkenhagen min:-) Plantet to lilla Klematis som skal klatre opp på hver side.
Gleder meg til å se det ferdige resultatet hos deg! Fortsatt god helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...