lørdag 14. mai 2011

Dobbel dose på en lørdagskveld :-)

 

Hi Hi.....ja, når blir det dobbel dose med bilder her......... Og årsaken er
den at da jeg hadde tatt mine bilder i kveldinga.......og lagt de inn på dataen.....tenkte
jeg at NEI, her må jeg ut å gjøre noe (sola kom plutselig)

 

Planen i dag var og vaske vinduene jeg hentet i går som vi skal ha i hagestua
men i dag har regnet øst pøst og egentlig veldig guffent, så jeg har holdt
meg inne.......men så kom det litt sol i kveldinga og da jeg så denne klematisen
fra sofaen som svaiet i vinden, måtte jeg ut å sjekke om klatrestigen var blitt for kort:))
Å joda, klematisen som jeg plantet i slutten av april har vokst noe grusomt....
Den var i starten opp til 3. trinnet:))

 

Så da måtte jeg forlenge den noe:))
Beverpinnene lå klare, og nå som jeg har fått dreisen på spikerpistolen, var det
bare å koble til slangen til pistolen og sette på kompressoren:))
Nå har den litt til å vokse på.........og om den når toppen så får jeg lure den 
bortover over vinduene.

 

Så tenkte jeg at jeg skulle vise dere gyngestolen som jeg sprayet med zinksprayen
for et par dager siden.......Jo, den heter gyngestol, det er bare det at jeg har tatt av meiene
for med de på så hellte den fremover........og var ikke noe god å sitte i.
Den ene meien brukte jeg til blomsterkassen som du kan se HER:))

Gyngestolen var i naturfarge tidligere, og i dag fant jeg meg en "krakk"
i kjelleren:))

 

Og etter at jeg var ferdig med bildene og klar til å blogge litt........tenkte jeg
hmm, jeg MÅ jo spraye kurven som nå er blitt krakk også i zink:))

Så nå er det bare velstand på terrassen på baksiden som jeg kaller ego terrasse:o))
for jeg har bare denne gyngestolen bare til meg.......og en form for
baden baden stol bare til meg:))

 

Blomsterkassen var tidligere en bro over hagedammen:))
men siden den begynte å bli utrygg å gå på fant jeg ut at den var tryggere her:))

 

Fra denne terrassen har vi utsikt mot sjøen og innseilingen til
Kristiandsand:)

Mannen er tilbake fra Åseral med tilhengeren full av takplater og ei benkeplate
til utekjøkkenet:))
Tegningen på hagestua er mer enn ferdig, og den har blitt "godkjent" av mannen
- det er jo han som er byggmesteren min:o))
Det blir 5 vinduer fordelt på 3 vegger.........og på veggen bak grillen vil jeg ha
sement:o))
Nå gleder jeg meg som en unge til å rive den gamle ned
og få opp en ny og bedre:) 

ØNSKER DERE ALLE EN FIN LØRDAGSKVELD !! 

4 kommentarer:

Solstrålå sa...

Ja,det er surt vær de fleste plasser i dag,så innekos på høgt nivå!
Den klematisen der er skikkelig
hardfør.Hadde den der vi bodde før,og så blomstrer den så tidlig!Koselig med pinner til espalje.Gjorde noe lignende i fjor til min klematis,,,men den frøs bort i vinter.
Ble sååå koselig på verandaen din,med "brua" og korgstolen!!
Nydelig utsikt dere har!
Flink du er i dag,,,,Får unna klesvasken!!!
God helg!!
Gooooe klem fra Sol

Janne sa...

Så bra det blir Janne, herlig å følge med på deg her inne:))

Her har det også vært guffent, sola har vært her på dagtid, og regnet kom i ettermiddag... :)

Ha en god kveld!
Klem Janne:)

Veronica sa...

Utrolig stilig stolen og krakken ble, elsker den zink-sprayen din. Blir så flott farge. Har ikke fått prøvd det ut selv ennå, men det ligger å venter på meg.

Klemmer fra meg :-)

Mrs Lia sa...

kurvmøblene ble flotte med zink...utrolig hva den sprayen kan bruket til :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...