fredag 27. mai 2011

Ei fjær kan fort bli til serviettholder.......

 

For en stund siden da vi var på en liten kjøretur fant jeg en fjær....I området
var det en del anleggsmaskiner, så den stammer nok fra en av de:)
Men.....jeg tenkte fort at denne kunne brukes til noe gøy:o))

 

I dag testet jeg ut litt av mulighetene ved denne fjæra..........og har ikke bestemt
meg helt enda hva den blir til...Men serviettholder er kansje ikke så dumt:)

Eller kansje en t-lysholder:)

 

Jeg synes denne var så tøff.
og enkelt å få tak på t-lysene i mellom ringene:)
 

Den er ca 35 cm høy/lang og perfekt str til så mangt:)
Mens jeg holdt på med dette, så løp nærmest fantasien løpsk..hihi:)
og jeg testet og testet...

 

Asjettholder kansje........:) Hmm, må vel ha et fat i bunnen da i zink
eller kansje en smal trekasse...
tenke tenke tenke..

 

Prøvde den som en bokholder også......men det ble kansje litt dinglete eller
vinglete.........så da må jeg lage en trekasse, hmm ..........

 

Eller............ kansje den blir en vase:) Dekorvase for kunstige blomster..
Ikke lett dette her hihi:) Men tror jeg går for serviettholderen:o))
Det er plass til 8 pk servietter, og det har jeg jo på lager:)

I dag fikk jeg shoppet enda mer gøy til bua mi, eller hagestue - lysthuset.....
terrassestue..hihi, mange navn på disse bygningene:) 

Men nå har jeg funnet et passende navn på mi bu og det er: 

 

HISTOVA ;)
Sikkert mange som vet hva det betyr, og sikkert mange som aldri har hørt det før..
så...... Dette er et ord/navn jeg husker godt fra da jeg var lita og det
var den andre stue på gården hos bestemor... I huset var det to stuer, og den ene ble
brukt til fin stue.
Hi betyr altså " den andre" og stova betyr " stuen"
Gården ligger i Åseral, så kansje dette er et ord som de bruker der, eller kansje 
dette er et helt vanlig ord som blir brukt i alle hus med to stuer:))
Ikke vet jeg:)
Men siden hagestua er den andre vi setter opp, så synes jeg navnet passet, og jeg
er stygt redd for det blir ei " fin stue" også:o)) 

Vel vel... Nå skal jeg stryke litt servietter på kubbelys:)) er en stund siden
sist, så blir spent å se om jeg har teken på dette nå..
HA EN FIIIIIN FREDAG !

5 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Histova er et totalt ukjent ord for meg!!! Skjønner jo hvorfor jeg ikke greide å sette i sammen bostavene til et ord. He-he, bruker å være god på det sånn ellers. Fjæra var fin. Kanskje bare la den få være en fjær? Behøver kanskje ikke alltid måtte ha en funksjon, men få være seg sjøl? Den var dyp, he-he. Klemz Grethe

Mamsens hus sa...

Hei :)
Knallfin!!
Må si du er veldig kreativ.:)
Nå må jeg holde mine øyne åpne på mine turer for den ideen stjeler jeg. ;)
Ønsker deg en fin dag.
Klem

Bare Mio sa...

Histova er helt ukjent for meg også.
Prøvde og prøvde å sette bokstavene sammen, men histova hadde jeg aldri klart.
Så stilig med fjøra, du er så kreativ!
Ønsker deg en fin fredag.
Klem fra Mio

Janne sa...

Så artig!! Så mange gode og kreative løsninger du kom med! Og med en fjær da, du... du er flink!! :))

God klem!

Turid sa...

Å ei sånn fjær !!!-æ så jo for mæ ei fuglefjær, å lurte fælt på hvordan du klarte å lage serviett holder av den....lura!
Men stilige og kreative forslag hadde du - det er sikkert..likte godt vasen for kunstige blomster, serviett holdern funker nok også!
Å du ordet "hi" har vi her i Loppa også -hiveien, hi karn o.s.v.
Så Histova var ikke dumt!
Kan ikke du ha et aldri så lite lyn kurs om så bare for mæ her om servietter som strykes på kubbelys- har sett og beundret , men ikke turt å prøve...Takk! Ei super helg til deg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...